مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح ترمینال سلام به بهار ۹۸ موکول شد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز تست سرد ترمینال سلام انجام شد، از انجام تست گرم آن تا ۴۰ روز آینده خبر داد و گفت: این ترمینال در بهار ۹۸ افتتاح می‌شود.

افتتاح ترمینال سلام به بهار ۹۸ موکول شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد اسلامی امروز پس از بازدید از ترمینال سلام در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، آشیانه شماره 2 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را افتتاح کرد.

    در حاشیه این مراسم وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار د اشت: امروز تست سرد ترمینال سلام انجام شد و تست گرم آن در 40 روز آینده انجام خواهد شد.

    اسلامی افزود:‌ ترمینال سلام با ظرفیت 5 میلیون مسافر در سال در بهار 98 بهره‌برداری آزمایشی می‌شود.

    وی ادامه داد: از نکات مهم در افتتاح ترمینال سلام این است که کار باقیمانده وجود نداشته باشد و فضاهای جانبی امکانات و پارکینگ‌ها هیچکدام نیمه تمام افتتاح نشوند.

    اسلامی ادامه داد: پیشرفت کار در ترمینال سلام مناسب است اغلب تجهیزات وصل شده است،‌بخشی از نیروی انسانی مستقر شده‌اند و پس از تست گرم و رعایت ضوابط این ترمینال افتتاح خواهد شد.

    * ایران‌ایر زیان‌ده نیست؛ بلکه از قبل زیان انباشته دارد

    وی درباره زیان ایران‌ایر اظهار داشت: ایران‌ایر زیان‌ده نیست ولی زیان انباشته دارد و این متأثر از مطالبات سنواتی و خدماتی است که داده است و مطالباتی که نگرفته است.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هما از دولت مطالباتی دارد،‌گفت: این مطالبات با بدهی انباشته هما تهاتر می‌شود تا بدین ترتیب ایران‌ایر با ایرلاین‌های مشابه قابل رقابت باشد.

    اسلامی افزود: ایران‌ایر، ایرلاین حامل پرچم ما است و همه کشورهای دنیا از ایرلاین ملی خود حمایت می‌کنند.

    وی با بیان اینکه هما جزء افتخارات کشور محسوب می‌شود گفت:‌ اصلاحات ساختاری و حقوقی در هما انجام خواهد شد؛دستور کار ما برای هما اصلاحات و تحولات ساختاری، نوسازی و تجهیز ناوگان است.

    * افتتاح 500 کیلومتر بزرگراه تا نوروز 98

    وی با بیان اینکه برای سفرهای نوروزی پیش‌بینی‌های خاصی انجام شده است گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال تکمیل ایمن‌سازی جاده‌ها و نصب علائم و خط‌کشی‌ها است.

    وی ادامه داد: تا نوروز 98، 500 کیلومتر بزرگراه آماده و افتتاح خواهد شد.

    وی با بیان اینکه ساماندهی شرکت‌ها و ناوگان ریلی و قطارها برای نوروز در حال انجام است گفت:‌تسهیلاتی برای شرکت‌های ریلی فراهم کرده‌ایم و از سوی دیگر ناوگان جاده‌ای هم در حال آماده‌سازی است.

    وی به مردم توصیه کرد: در ایام نوروز به مقاصد گردشگری که تا کنون کمتر سفر کرده‌اند نظیر استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و چابهار و دیگر مناطق جنوبی سفر کنند.

    * الزام شرکت‌ها به رعایت چارتر به همراه ارائه بسته سفر

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چارتری کردن پرواز برنامه‌ای ممنوع است گفت:‌ما پیش از این هم نگفتیم پرواز چارتری قطع شود این در حالی است که رئیس سازمان هواپیمایی پس از ما اعلام کرد پرواز چارتری قطع نمی‌شود اما ما معتقدیم پرواز چارتری باید همراه با بسته سفر باشد.

    وی افزود: اینکه ایرلاینی با نرخی که خود تشخیص می‌دهد صندلی خود را در غالب چارتر بفروشد و آن صندلی امکان ابطال برای مسافر نداشته باشد منطقی نیست.

    اسلامی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری تا ابتدایی بهمن ماه به شرکت‌های هواپیمایی مهلت داد سیستم‌های خود را در این حوزه اصلاح کند.

    * 6 شرکت هواپیمایی درباره تخلفات چارتری تذکر گرفتند

    وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید تقویت شوند گفت:‌به هر حال هزینه‌هایی بر شرکت‌های هواپیمایی مترتب شده است که این متأثر از افزایش نرخ ارز است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: برای شرکت‌های هواپیمایی باید سرمایه در گردش فراهم شود تا نیازی نداشته باشند که صندلی‌های خود را به آژانس‌ها و افراد در قالب چارتر پیش‌فروش کنند.

    وی تأکید کرد: اعلام می‌کنیم که اگر چارتر بدون بسته سفر ارائه شود در ابتدا تذکر کتبی داده می‌شود و در صورت ادامه فروش این چنینی آن خط شرکت هواپیمایی قطع خواهد شد.

    اسلامی تصریح کرد: به 6 شرکت هواپیمایی بابت تخلف چارتری تذکر داده ایم.

    * دستور به معاونت‌ها برای معرفی جوان‌های نخبه در راستای بکارگیری در سمت‌های مدیریت‌ها

    وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت ورود جمهوری اسلامی ایران به دهه پنجاه و توجه ویژه مقام معظم رهبری به  جوانان گفت:‌دهه پنجم انقلاب آغاز فصل جدیدی در انقلاب اسلامی برای تحول و دگرگونی در ساختارها و رفتارها و ارائه فرصت به نسل جوان برای فهم‌آفرینی است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز در شورای معاونین به معاونان خود مهلت دادند که سه نفر از پرسنل خود که  جوانان علمی و نخبه هستند را معرفی کنند تا در سمت‌های مدیریت عالی به کار گیریم.

    اسلامی با بیان اینکه در انتصابات خود از جوانان دهه 50 استفاده کرده‌ایم گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که از جوانان دهه 60 و 70 نیز برای انتصابات مدیریتی استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار