مدیران خودروعصر اعتبار

برج جدید تاتلین در ساحل جاکارتا

عصر ساختمان:امروزه بسیاری از شهرهای دنیا با آلودگی هوا مواجه هستند که دلیل این آلودگی ساختمان‌های بلند مسکونی و تجاری بوده که موجب کاهش فضای سبز شده است. به این طریق آلودگی افزایش یافته و منابع تامین غذای بشر نیز با کاهش روبرو شده است.

برج جدید تاتلین در ساحل جاکارتا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، سومین برج بین المللی تاتلین در سال 1919 توسط معمار روسی ولادیمیر تاتلین با ساختاری عجیب ارائه شد. این برج تنها نمادی آرمانی بود، اما با توجه به تغییر در زندگی بشر تفکری جدید در رابطه با این برج شکل گرفت تا پاسخگوی نیازهای امروزی باشد.

    این برج جدید در حاشیه رودخانه Ciliwung در جاکارتا ساخته خواهد شد. این رودخانه آلوده‌ترین رودخانه جاکارتاست، البته دارای اکوسیستم غنی بوده و هم اکنون در این منطقه جمعیتی حدود 472 نفر در هر هکتار زندگی می‌کنند. در نتیجه بلاهای طبیعی همچون طغیان رودخانه، سیل، آلودگی آب، هوای آلوده، کمبود تجهیزات الکتریکی و کمبود فضای زندگی افراد را تهدید می‌کند.

    برج جدید تاتلین 400 متر ارتفاع دارد و دارای ساختار اسکلتی با دو مارپیچ  است که ستون‌های داخلی را پشتیبانی می‌کند. با تحقیق بر روی فضاهای ایجاد شده در این ساختار مشخص می‌شود بر روی این پروژه  فعالیت‌های زیاد، فناوری و برنامه‌‌ریزی‌های مختلف انجام شده است.

    حمل‌ونقل عمودی این برج موجب استفاده بهتر از فضا شده است.

    با اتمام این پروژه زمین این ناحیه از اکوسیستم خود را بهبود بخشیده و هدف از این پروژه پاکسازی اطراف رودخانه از رفت‌وآمد افراد است.

    این برج دارای مکان مسکونی، مکان چارپایان، ماهی‌ها، حشرات، مزرعه، مکان عمومی، فرآوری انرژی، پاکسازی هوا، آب و گیاهان است.

    همچنین دارای سه منطقه عمومی، مسکونی و تولیدی است. مکان عمومی در طبقه همکف هر پایه، بازار در سه منطقه و در کنار محصولات کشاورزی قرار گرفته و هر سه منطقه توسط پل با یکدیگر مرتبط هستند.

    مکان مسکونی در مرکز هر قسمت نیز با زمین‌های کشاورزی احاطه شده است. این فضا در قسمت اسکلت برج بوده و هدف اصلی از کشاورزی اطمینان از تامین غذا برای ساکنین است. البته مواد غذایی به صورت فروشی نیز در برج وجود دارد. در هر برج 9000  نفر زندگی خواهند کرد به این معنی که 19 هکتار زمین منطقه آزاد شده و به طبیعت بازمی‌گردد.

    این برج دارای پروانه مبدل باد و پانل‌های خورشیدی برای تولید الکتریسیته است. توربین آبی نیز آب مورد نیاز را از رودخانه تامین کرده و آب تصفیه شده به برج فرستاده می‌شود.

    با خیال‌بافی دوباره، برج تاتلین مکانی مناسب برای زندگی اجتماعی، کاهش آلودگی و بهبود طبیعت می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار