مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد:

۱۰ هزار میلیارد ریال صرف مقاوم سازی مساکن مددجویان کشور شد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل کمک های امدادی و مردمی در قالب صدقه و زکات برای مقاوم سازی مساکن مددجویان این نهاد در سطح کشور هزینه شد.

۱۰ هزار میلیارد ریال صرف مقاوم سازی مساکن مددجویان کشور شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «ابراهیم بازیان» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مساکن مددجویی مناطق محروم میاندوآب اظهار داشت: امسال با توجه به مشکلات اقتصادی، حدود 500 هزار خانوار دیگر زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند و تعداد خانوارهای تحت پوشش به 2 میلیون و 100 هزار خانوار رسید.
    وی گفت: از این تعداد هم اکنون 100 هزار خانوار نیازمند مسکن هستند که از این میزان نیز 10 درصد در سطح روستاها و 90 درصد در شهرها ساکن هستند‌.
    «بازیان» با بیان اینکه امسال طبق برنامه ریزی ها 20 هزار واحد مسکن مددجویی در روستاهای کشور بهسازی و مقاوم سازی می شود، افزود: تامین مسکن مقاوم برای مددجویان همواره یکی از اولویت ها و دغدعه های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت توانمندسازی مددجویان است.
    وی گفت: با خانه دار شدن خانوارهای تحت پوشش به تدریج مسایل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانوارهای تحت پوشش بهبود پیدا می کند و از این رو اولویت مهم کمیته امداد در کنار خدمات ارایه شده به آنان، خانه دار کردن خانوارها و بهبود وضع مساکن آنان است.
    «بازیان» اضافه کرد: با توجه به اینکه 50 درصد مددجویان در روستاها ساکن هستند و کشور ما نیز یک کشور حادثه خیز از نظر حوادث غیرمترقبه به شمار می رود، مقاوم سازی و نوسازی بافت مساکن روستایی باید در کانون توجه قرار گیرد و از این حیث نهضت مقاوم سازی بیش از 20 هزار واحد مسکن در سراسر کشور به ویژه روستاها و استان های مرزی و محروم جریان دارد.
    وی بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های هدف در این زمینه است، گفت: شهرهای مرزی استان در این طرح سهم قابل توجهی دارد و اولویت اصلی توجه به مددجویان فاقد مسکن است تا آنان از مساکن استیجاری رهایی یابند.
    «بازیان» با اشاره به زلزله کرمانشاه، بیان کرد: این حادثه باعث شد تا به مقاوم سازی مساکن روستایی توجه ویژه ای شود و 10 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در این استان مقاوم سازی شود که پنج هزار واحد آن صد در صد تعمیر شد و پنج هزار واحد باقیمانده نیز که چهار هزار و 700 واحد آن در سطح روستاها و 700 واحد در شهرهاست، تا پیش از پایان امسال مقاوم سازی می شود.
    وی در زمینه خانه دار کردن ایتام نیز افزود: خانه دار شدن خانواده های ایتام در اولویت نخست این نهاد قرار دارد و سال آینده به عنوان سال پایان انتظار خانوارهای تحت پوشش این نهاد در امر مسکن خواهد بود.
    وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست، اضافه کرد: در این زمینه نیازمند مشارکت نهادها و دستگاه های اجرایی به ویژه خیران نیکوکار و حامیانی که توجه خاصی به ایتام دارند، هستیم.
    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی امام (ره) کشور بیان کرد: در یک برنامه سه ساله کمیته امداد امام خمینی ( ره) مصمم است تمام خانواده های فاقد مسکن را خانه دار کند و این هم امری شدنی است.
    وی با بیان اینکه در سال 1398 هیچ خانواده ای از نظر پرداخت اجاره مسکن دچار مشکل نمی شود و صف نیازمندی به پرداخت اجاره مسکن شکسته خواهد شد، گفت: امسال اعتبارات لازم به لحاظ کمک های بلاعوض و وام قرض الحسنه از محل صندوق ولایت کمیته امداد به مددجویان اختصاص یافت و سال آینده نیز این کمک ها افزایش پیدا خواهد کرد.
    به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی امام (ره) کشور امروز، چهارشنبه به همراه مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی برای بازدید از وضعیت مساکن مددجویان کمیته امداد میاندوآب به این شهرستان سفر کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو