مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۳۰۰۰ مسکن در محلات قدیمی همدان

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ۹۵ محله هدف بازآفرینی در استان همدان مصوب شده است، گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی به استان همدان تخصیص یافته است.

ساخت ۳۰۰۰ مسکن در محلات قدیمی همدان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسن ربانی ارشد چهارشنبه 24 بهمن در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان، اظهار کرد: استان همدان در محلات فرسوده 3000 مسکن سهمیه دارد که تا کنون 1200 پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها صادر شده است.

    وی با تأکید بر اینکه انبوه‌سازان در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ثبت نام و در این طرح مشارکت کنند، تصریح کرد: دولت برای ساخت و ساز در مناطق بازآفرینی یارانه می‌دهد و شهرداری‌ها نیز تخفیف صدور پروانه می‌دهند، همچنین 700 واحد مسکن یکم در استان احداث شده است.

    ربانی ارشد با اشاره به پروژه‌های جاری در محلات استان، افزود: در 2 سال اخیر بیش از 5 میلیارد تومان پروژه در برخی شهرستان‌ها اجرایی شده و در حال اقدام هستند که قصد داریم در سال آینده همه شهرستان‌ها را دخیل کنیم.

    وی ادامه داد: در سال 97 موافقت‌نامه‌هایی برای پروژه‌های برخی شهرستان‌ها بسته شده، به‌طوری که در شهر همدان یک میلیارد و 600 میلیون تومان پروژه، 3 پروژه در شهر ملایر با یک میلیارد و 300 میلیون تومان در حال اجراست.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه‌های پیشنهادی شهرداری‌ها باید پروژه‌های عام‌المنفعه و زودبازده باشد، تصریح کرد: در استان همدان 51 هکتار زمین در محلات بازآفرینی وجود دارد که از این میزان 41 هکتار متعلق به راه و شهرسازی است.

    وی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواست تا زمین و املاکی که در محلات هدف بازآفرینی دارند را معرفی کنند و افزود: دستگاه‌های اجرایی املاک و زمین‌هایی که می‌تواند برای هدف بازآفرینی استفاده شود را معرفی کنند و در تبصره 18 اهرم تشویقی به شرطی داده شده که شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی سهم خود را در بازآفرینی محلات بیاورند.

    وی یادآور شد: در تبصره 18 در همدان 160 میلیارد ریال، ملایر 6 میلیارد ریال، نهاوند 35 میلیارد ریال، تویسرکان 29 میلیارد ریال، بهار 22.5 میلیارد ریال، رزن 21 میلیارد ریال، کبودرآهنگ 27 میلیارد ریال، فامنین 16.5 میلیارد ریال و اسدآباد 22.5 میلیارد ریال پروژه پیشنهاد داده شده است.

    ربانی ارشد از تخصیص قیر یارانه‌ای برای محلات بازآفرینی خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته 1100 تن قیر یارانه‌ای به شهرداری‌ها اختصاص داده شد و امسال نیز در مرحله اول 1000 تن، مرحله دوم 460 تن و مرحله سوم 1500 تن قیر یارانه‌ای تخصیص داده شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: 23 هزار تن قیر یارانه‌ای برای محلات بازآفرینی استان نیاز است که شهرداری‌ها باید ضمانت‌نامه ارائه دهند و این قیر را در همین محلات استفاده کنند.

    ربانی ارشد خاطرنشان کرد: 500 میلیون تومان اعتبار برای مباحث فرهنگی محلات بازآفرینی در نظر گرفته شده و هم اکنون در محله خضر همدان به عنوان پایلوت مشاور در حال مطالعه است تا تمام نیازهای فرهنگی این محله احصا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو