مدیران خودروعصر اعتبار

یک دکوراسیون کاهش دهنده مصرف برق!

عصر ساختمان:تابستان که می‌رسد، مصرف برق‌مان بدون این‌که خیلی وقت‌ها خودمان بدانیم چرا، سربه فلک می‌کشد و ماهی یک‌بار وقت تماشای رسیدن قبض، برق از سرمان می‌پراند.

یک دکوراسیون کاهش دهنده مصرف برق!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از 55 آنلاین ،تابستان که می‌رسد، مصرف برق‌مان بدون این‌که خیلی وقت‌ها خودمان بدانیم چرا، سربه فلک می‌کشد و ماهی یک‌بار وقت تماشای رسیدن قبض، برق از سرمان می‌پراند. دکور کردن خانه در تابستان راه و رسم خودش را دارد اما فوت‌وفن‌های خاص دکوراسیونی هست که تاثیرش در خوشحالی حال ما و جیب مبارک‌‌مان باورنکردنی است. یک دکوراسیون کاهش دهنده مصرف برق!

    برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی چند ایده‌ی ارزان دکوراسیونی داریم، که ارزان هستند اما نتیجه‌ی اقتصادی‌شان محشر است. لطفا بلندمدت فکر کنید!

    دوش‌تان را عوض کنید

    در این هوای داغ بهاری که بیشتر ساعت‌هایش شبیه تابستان شده،‌ یک دوش درست و حسابی خیلی می‌چسبد. خیلی از ما موقع خانه‌تکانی یا تغیر دکوراسیون دوش حمام را فراموش می‌کنیم. اگر نسبت به روز اولی که دوش حمام‌تان را خریده بودید، آب از آن شره نمی‌کند، یعنی رسوب داخلش گیر کرده است. نترسید! کلسیم داخل دوش حمام سرطان‌زا نیست،‌در تمیز شدن یا نشدن شما هم تاثیر وحشتناکی نمی‌گذارد اما بدون این‌که بدانید چرا حالتان را می‌گیرد. مدل‌های جدید دوش این مزیت را دارند که با مقدار آب کمتر ، فشار بیشتری ایجاد می‌کنند. این یعنی صرفه‌جویی در آب.
    پنکه سقفی بگذارید

    کولر جماعت، چه گازسوز باشند یا آب سوز، هزینه‌ی سرسام آور و بازده کمی دارند. گاهی وقت‌ها هوا هلاک‌کننده نیست. همان‌قدری که بادی برود و بیاید، خنک می‌شویم. پنکه سقفی را برای چنین مواقعی اختراع کرده‌اند. پنکه‌های سقفی جدید مزیت‌های اضافه‌ای هم دارند. مثلا یکی دو تا چراغ پایین هرکدام‌شان نصب شده تا کاربرد لوستر هم داشته باشند. این پنکه‌ها یک خوبی دیگر هم دارند،‌غیر از صرفه‌جویی در مصرف برق، در انرژی خودمان هم صرفه‌جویی می‌کنند؛ این پنکه‌های دوست‌داشتنی با ریموت کنترل خاموش و روشن می‌شوند.
    ‌خانه را تایمردار کنید

    تابستان که می‌اید، کولر را روشن می‌کنیم، بعد چون حوصله‌مان سر می‌رود، بچه‌ها را خبر می‌کنیم تا پای تلویزیون به چیپس و ماست و مرغ بریان مشغول شویم. از آن‌جایی که مهمان عزیز دل است و زشت است خانه را برایش چراغانی نکنیم، پول برقمان سرسام آور می‌شود. چه کنیم که این‌طور نشود؟ راهش نصب تایمر و وسایل کنترل برق و درجه حرارت خانه است. نور لامپ‌ها را همان‌قدری که واقعا لازم دارید کم یا زیاد کنید، درجه حرارت خانه را هم همین‌طور.
    چراغ‌های کوچک برای آشپزخانه

    خیلی از ما برای یک کار کوچک – مثلا جوش آوردن آب در کتری – تمام چراغ‌های آشپزخانه را روشن می‌کنیم و چراغانی‌طور کارمان را انجام می‌دهیم! با احترام به آن عزیزانی که کلا خاموش کردن چراغ تا ساعت‌ها بعد فراموششان می‌شود، ما یک راه‌حل برای این موضوع داریم: زیر کابینت‌هایتان را چراغ‌های کوچک LED نصب کنید. فرق این لامپ‌ها با چراغ مهتابی‌های قدیمی که زیر بعضی از کابینت‌های قدیمی نصب می‌شد این است که، نور بیشتری دارند، مصرف انرژی‌شان کمتر است، دردسر برق‌کشی را هم ندارند. در نهایت هزار سال یک‌بار باید باتری سیستم را عوض کرد.
    حوله‌گرم‌کن، کاهش دهنده مصرف برق

    ایده‌ی حوله‌گرم‌کن ممکن است یک کم لوکس به نظربرسد یا حتی هزینه‌ی اضافی باشد اما باور کنید در بلندمدت کلی کیف‌تان کوک می‌شود. کافی است چند بار وارد یک حمام گرم بشوید و حوله‌تان موقع بیرون آمدن حسابی داغ باشد،‌آن‌وقت  حال خودتان در کوتاه‌مدت و جیب‌تان در بلندمدت کلی خوش‌ می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار