مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

لزوم ایجاد توازن در عرضه و تقاضای مسکن برای ثبات قیمت

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به بر هم خوردن توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن گفت: مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت مسکن ساخت و ساز است که خود منجر به ایجاد ثبات در این بازار می‌شود و امیدواریم در سال آینده با افزایش تولید مسکن، شاهد تعدیل قیمت باشیم.

لزوم ایجاد توازن در عرضه و تقاضای مسکن برای ثبات قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، مصطفی‌قلی خسروی در خصوص میزان معاملات در نیمه اول بهمن ماه بیان کرد: در نیمه اول بهمن ماه سال جاری معاملات 1300 فقره نسبت به 15 روز ابتدای دی‌ماه افزایش داشته، ولی این روند برای رونق بازار سرمایه متناسب نیست و این امر ناشی از کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن است.

    وی در توضیح تاثیر مالیات بر عایدی مسکن بر رونق این بازار گفت: نتیجه هر نوع فشار مالیاتی بر حوزه مسکن و ساخت و ساز، گران‌تر شدن مسکن خواهد بود که اثرات سو آن به اقشار پایین جامعه برمی‌گردد.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اثر منفی نرخ ارز بر بازار مسکن اظهار کرد: زمانیکه عرضه به اندازه‌ی کافی در بازار مسکن وجود نداشته باشد، انباشت تقاضا باعث به هم خوردن توازن شده و در نتیجه دولت باید ساخت و ساز را در دستور کار قرار داده تا بازار به روال طبیعی بازگردد.

    قلی خسروی با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن زیاد است، تصریح کرد: بالا بردن ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، سرمایه‌ها را به سمت بازار‌های ارز و طلا سوق می‌دهد که اثرات منفی در اقتصاد کلان ایجاد می‌کند.

    وی در ادامه تاکید کرد: در بازار مسکن خرید و فروش انجام می‌شود و اگر قیمت‌ها با قدرت خرید خانوار‌ها تناسب داشته باشد خانه‌های کوچک و بزرگ، مشتری خواهند داشت.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: در حال حاضر فشار تقاضا بیشتر در واحد‌های کوچک متراژ دیده می‌شود. به همین دلیل طی سال‌های اخیر به موضوع کوچک‌سازی تاکید و در بسیاری از مناطق این اقدام آغاز شده است.

    خسروی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت مسکن ساخت و ساز است که خود منجر به ایجاد ثبات در این بازار می‌شود و امیدواریم در سال آینده با افزایش تولید مسکن، شاهد تعدیل قیمت باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو