مدیران خودروعصر اعتبار

بدون کمک دولت نمی‌توان خسارات وارده زلزله را جبران کرد

عصر ساختمان- ‌نماینده مردم هرمزگان در مجلس با بیان این که ۸ نفر در زلزله بندر پل دچار آسیب‌دیدگی شدند که ۶ مورد از این آسیب‌ها به علت ترس و عدم آگاهی و آموزش بوده است، اظهار کرد: توصیه بنده به مسئولین ذی‌ربط این است که هرچه سریع‌تر برآورد خسارت را انجام دهند، همچنین تکلیف مردم را روشن کنند، مردم این منطقه از نظر اقتصادی ضعیف بوده و بدون کمک دولت نمی‌توانند خسارات وارده را جبران کنند.

بدون کمک دولت نمی‌توان خسارات وارده زلزله را جبران کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد مرادی اظهار کرد: در دقایق اولیه زلزله 5.2 ریشتری بندرلافت (یکی از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان قشم در استان هرمزگان) که در هفته جاری اتفاق افتاد؛ سعی کردم با مسئولین این روستا تماس بگیرم اما متأسفانه متوجه شدم همه تلفن‌ها قطع هستند و وقتی جویای علت آن شدم گفتند به علت نوسانات برقی و خالی شدن باطری‌ها با قطع شدن برق تمامی تلفن‌ها نیز قطع می‌شوند.

    وی افزود: به‌جرأت می‌توان گفت با شرایطی که به‌خصوص در زمینهٔ ارتباطی در بندر لافت برقرار است، اگر حجم بحران بیشتر بود مسئولین توانایی مدیریت و جمع‌کردن آن را نداشتند، از استاندار هرمزگان انتظار داریم این موارد را رسیدگی کند.

    نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح کرد: پس از زلزله دو مدرسه در بندر لافت به علت آسیب‌هایی که دیده‌اند؛ قابل استفاده برای دانش آموزان نبوده و قرار است با پیگیری مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان و آموزش‌وپرورش استان این دانش آموزان فعلاً به‌صورت دو شیفت در مدارس دیگر مشغول به تحصیل شوند تا زمانی که اعتبار لازم برای تعمیر این مدارس فراهم شود.

    مرادی با بیان اینکه 30 الی 40 درصد خانه‌ها در بندر لافت ترک برداشته و این موضوع مردم را از اسکان در خانه‌هایشان دچار واهمه کرده است، عنوان کرد: بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان باید حتماً در این زمینه ورود کنند.

    وی با اشاره به اینکه مساجد بندر لافت نیز دچار آسیب شده‌اند و نمازگزاران در مساجد نیز از امنیت چندانی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بنده پیگیر بودم هنوز هلال‌احمر چادرهای خود را در این مکان مستقر نکرده بود، لازم به ذکر است دو پایه بادگیری در بازار ارسلان با وزنی حدود 150 تن نیز از دیگر خسارات وارده به این روستا است.

    نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خوشبختانه تلفات جانی در بندرلافت نداشتیم، بیان کرد: مردم بندرلافت بسیار فقیر و محروم بوده و مورد اجحاف قرار گرفته‌اند و اگر دولت برای آن‌ها کار نکند نمی‌توانند زندگی خود را دوباره بسازند.

    مرادی ادامه داد: در بندر پل از توابع شهرستان بندر خمیر شدت زلزله و خسارات بیشتر بوده است به‌گونه‌ای که چندین خانه بیش از 70 تا 80 درصد تخریب شده و حدود 250 خانه دچار ترک‌های شدید غیرقابل سکونت شده‌اند.

    وی با بیان اینکه هلال‌احمر هرمزگان حدود 50 چادر در بندر پل مستقر کرده و چادرهایی جهت اسکان اضطراری مردم در دسترس آن‌ها قرار داده است، افزود: در بندر پل دستگاه‌های زیادی ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر هرمزگان، فرماندار بندر خمیر پای کار آمدند، فرماندار قشم نیز به دلایل نامعلومی حضور نیافته و بخشدار قشم را فرستاده بود.

    نماینده مردم هرمزگان در مجلس اضافه کرد: حضور مسئولین در محل حوادث و بلایای طبیعی باعث دلگرمی مردم بوده و از ترس و واهمه آن‌ها می‌کاهد.

    وی با اشاره به اینکه متأسفانه ما در کل کشور با مشکل ضعف مدیریت بحران مواجهیم، افزود: دولت لایحه‌ای در خصوص مدیریت بحران به مجلس فرستاده که در صورت تصویب در مجلس و تائید شورای نگهبان ممکن است بخشی از مشکلات کشور را حل کند.

    نماینده مردم هرمزگان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر و با این شرایط اگر نیروهای نظامی در موارد بحرانی ورود نکنند، دولت کاملاً در زمینهٔ مدیریت بحران ناتوان بوده و هیچ فکری برای آن نکرده است.

    مرادی با بیان اینکه آموزش در مواجهه با بحران بسیار مهم است، عنوان کرد: صدمات وارده در بندر پل به دلیل عدم آموزش بوده و باید جلسات بحران در استان برای بهبود این شرایط به‌صورت مداوم برگزار شود.

    وی با اشاره به چهار اصل اساسی مدیریت بحران که شامل پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله با بحران و بازسازی خاطرنشان کرد: برای آرامش مردم و پاک کردن حادثه، خسارات آن و شرایط بحرانی از ذهن مردم بازسازی امری بسیار اساسی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار