مدیران خودروعصر اعتبار

هدف‌گذاری ۲۵ میلیاردی برای فروش املاک مازاد در سال ۹۷

عصر ساختمان- رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن از هدف‌گذاری برای فروش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن در سال ۹۷ به ارزش ۲۵ میلیارد تومان خبر داد.

هدف‌گذاری ۲۵ میلیاردی برای فروش املاک مازاد در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، اسحاق خاکی، رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن اعلام کرد: مطابق با برنامه کلان بانک مسکن برای سال 97، فروش 25 میلیارد تومان از املاک تملیکی و مازاد این بانک در دستور کار اداره کل ساختمان قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود 80 درصد از این برنامه محقق شود. به گفته وی هم‌اکنون فروش املاک مازاد و تملیکی به ارزش 10 میلیارد تومان دیگر نیز در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 20 میلیارد تومان افزایش یابد.

    وی در این باره به هیبنا اعلام کرد: برای سال 97 تعدادی املاک مازاد و تملیکی در اختیار اداره کل ساختمان بانک مسکن قرار گرفته بود که این تعداد را با در نظر گرفتن نوسانات مربوط به میزان این املاک می‌توان حدود 100 ملک عنوان کرد؛ هر چند املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن هم‌اکنون حدود 300 ملک است که بخش قابل توجهی از آن‌ها به دلیل وجود مشکلات حقوقی و برای رفع این مشکل در اختیار دوایر و ادارات حقوقی مربوطه قرار دارند تا به محض برطرف شدن مشکلات، این املاک نیز به طرق مختلف به فروش برسند.

    خاکی با بیان اینکه عملکرد بانک مسکن و اداره کل ساختمان این بانک در راستای فروش املاک مازاد و تملیکی در سال جاری به مراتب بهتر از سال‌های قبل بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد مزایده‌های برگزار شده در سال جاری برای فروش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن تاکنون 9 بار بوده است این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود تعداد مزایده‌ها تا پایان سال از این تعداد نیز بیشتر شود؛ این در حالی است که در سال 95 تعداد 6 مورد مزایده و در سال 96 تعداد 7 مورد مزایده برگزار شد که عملکرد بانک مسکن در سال جاری در این حوزه تا کنون بیشتر از سال‌های قبل بوده است.

    وی با بیان اینکه ارزش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن که از ابتدای سال جاری تاکنون به فروش رفته است مبلغی در حدود 7 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان سال جاری به حدود 20 میلیارد تومان برسد.

    خاکی در تشریح علت تاخیر در تحقق برنامه فروش 25 میلیاردی املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن در سال جاری گفت: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دلایل این موضوع بروز نوسانات اقتصادی به خصوص نوسانات ارزی و تاثیر آن در همه وجوه اقتصادی کشور در سال جاری است؛ این نوسانات باعث شد املاک تملیکی و مازاد که برای فروش کارشناسی شده بودند به صورت مجدد نیازمند کارشناسی برای تعیین نرخ جدید شوند و همین نیاز به انجام کارشناسی مجدد منجر به تاخیر در تحقق هدف‌گذاری اولیه شد؛ضمن آنکه این املاک در کارشناسی مجدد با افزایش قیمت مواجه شدند.

    وی ادامه داد: با این حال به دلیل تثبیت نسبی شرایط اقتصادی پیش‌بینی می‌شود میزان فروش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن تا پایان سال جاری به حدود 20 میلیارد تومان برسد که در این صورت حدود 80 درصد برنامه تعیین شده در این زمینه برای سال 97 محقق خواهد شد.

    رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن با تاکید بر اینکه عملکرد بانک در این حوزه نسبت به سال‌های قبل پیشرفت داشته است گفت:در صورت عدم بروز نوسانات اقتصادی و ارزی در سال جاری،انتظار می‌رفت بیش از میزان پیش‌بینی شده برای فروش املاک مازاد و تملیکی در سال جاری-25 میلیارد تومان-،این املاک به فروش برسند.با این حال،پیش‌بینی می‌شود در روزهای باقی مانده از سال جاری فروش این املاک سرعت بیشتری به خود بگیرد و دست‌کم 80 درصد از برنامه پیش‌بینی شده در این زمینه برای سال جاری محقق شود.

    فروش املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن به منظور استفاده از منابع حاصل از آن برای اجرای طرح‌های مالی و حمایتی در بخش مسکن یکی از مهمترین ماموریت‌های بانک مسکن در هر سال است که بر اساس آن متناسب با حجم این املاک و از طریق اداره کل ساختمان، این املاک از روش‌های مختلف از جمله مزایده عمومی به فروش می‌رسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار