مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر پرند به مناسبت دهه فجر

عصر ساختمان- طاهرخانی از پروژه‌های قابل افتتاح شهر جدید پرند به مناسبت دهه فجر امسال بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزییات آماده‌سازی این پروژه‌ها قرار گرفت.

افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر پرند به مناسبت دهه فجر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با همراهی اعضای هیات مدیره این شرکت از پروژه‌های قابل افتتاح شهر جدید پرند به مناسبت دهه فجر سال جاری بازدید و از نزدیک در جریان جزییات آماده سازی این پروژه ها قرار گرفت.

    طاهرخانی در این بازدید از پروژه های مسکن مهر اساس گستر شرق، سوله گستران پرشین، پی ریزان صدرا و عمارت گستر اوج و پروژه های روبنایی بوستان مشاهیر و پارک آسمان آبی دیدن کرد و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.

    طاهرخانی در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه خوشبختانه شرایط افتتاح و پروژه‌ها قابل قبول بوده است، گفت: بیش از 5 هزار واحد مسکن مهر را طی چند روز آینده به مناسبت دهه فجر افتتاح و تعداد باقی مانده تا 13 هزار واحد را که هم اکنون در مرحله محوطه سازی و نازک‌کاری هستند، تا پایان اسفند ماه افتتاح و به متقاضیان واگذار خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: تلاش داریم تا فاز اول بوستان مشاهیر را نیز به مناسبت این ایام افتتاح کنیم.

    به گفته وی سایت مسکن مهر پرند در حال حاضر از لحاظ واحدهای آموزشی تکمیل بوده و آموزش و پرورش در مقطع کنونی برای احداث مدرسه اعلام نیاز نکرده است به همین دلیل واحد آموزشی قابل افتتاحی در لیست افتتاحیه‌های دهه فجر امسال در این شهر وجود ندارد.

    طاهرخانی پیش از این در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل شهرهای جدید اعلام کرده بود که با توجه به اهداف وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تولید 400 هزار مسکن تا سال 1400 از این تعداد عرضه 200 هزار واحد به مجموعه شهرهای جدید محول شده که امسال 67 هزار واحد را تعریف کرده‌ایم و به هدف 60 هزار واحد دست پیدا می‌کنیم. شهرهای جدید در این طرح باید پیشگام باشد؛ چراکه ابزار دست خودمان است. واحدهایی که عرضه خواهد شد با توجه به نگاه سرمایه گذاران با واحدهای فاقد متقاضی مواجه نمی‌شویم؛ زیرا تجربه نشان داده بخش خصوصی بازده سرمایه را در نظر می گیرد و وارد پروژه ای که سودی در آن متصور نیست نخواهد شد.

    طاهرخانی درباره جذب سرمایه گذاری برای شهرهای جدید نیز بیان کرده بود: در سال 1397 برنامه ریزی برای جذب 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده بودیم که تا کنون بخش عمده آن محقق شده است. امسال نسبت به سال گذشته، درآمد شرکت عمران شهرهای جدید به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد که به ما قدرت عملیاتی داد.
    به گفته وی غیرفعال بودن پروژه ها دو اثر منفی دارد؛ یکی اینکه سرمایه خوابیده است و دوم اثرات اجتماعی این مساله است. به همین دلیل طبق آخرین گزارش تا شهریور حدود 16 پروژه راکد را افتتاح کردیم و فعال سازی سایر پروژه ها را با جدیت خاصی دنبال می کنیم همچنین بخش عمده طرح مسکن مهر امسال به پایان می رسد و تعداد اندک باقی مانده نیز در سال آینده به سرانجام خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار