مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون عمران:

طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی ضمانت اجرا ندارد

عصر ساختمان- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار میلیاردتومان پروژه نیمه تمام عمرانی وجود دارد و دولت هم برنامه‌ای برای ساماندهی این میزان پروژه در برنامه بودجه سال آینده ارایه نکرده است، گفت: آن قدر سنگ اندازی و مانع تراشی می‌کنند تا بخش خصوصی قید ورود به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را می‌زند و جرات نمی‌کند که وارد اجرای این پروژه‌ها شود.

طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی ضمانت اجرا ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمدرضا رضایی درباره آخرین تصمیمات برای تعیین تکلیف ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: فعلا شورای مرکزی با مدیریت آقای رجبی اداره می‌شود و همان روال قبل ادامه خواهد داشت و زودتر از موعد، انتخاباتی برای تعیین رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار نخواهد شد.

    وی همچنین درباره اجرای طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی در بازار مسکن، گفت: هدف از اجرای طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی این است که مصالح ارزان‌تر به دست تولیدکنندگان مسکن برسد که در این پروسه قیمت نهایی مسکن هم کاهش پیدا کند.

    رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر بنده اجرای این طرح بسیار سخت است. ضمانت اجرایی ندارد و  معتقدم از آن دسته از برنامه‌های ایده آلی خواهد بود که نتیجه موثری هم در بازار نخواهد داشت.

    رضایی همچنین درباره میزان پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در کشور اظهار داشت: برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی هیچ راهکاری جز واگذاری آنها به بخش خصوصی با ارایه تسهیلات و مشوق‌ها نداریم. متاسفانه مدیران دولتی به این پروژه‌ها چسبیده‌اند و حاضر به واگذاری آنها  به بخش خصوصی نیستند.

    وی ادامه داد: سیاست مجلس این است که واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را به دولت تکلیف کند نه اینکه تنها به توصیه در این باره به مسئولان اکتفا کنیم.

    رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسئولان حاضر به ارایه اطلاعات درباره پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی نیستند، اظهار داشت: همین عدم ارایه اطلاعات باعث شده که بخش خصوصی هم آگاهی از وضعیت پروژه‌ها نداشته باشد و از ورود به آن استقبال نکند.

    وی با تاکید بر اینکه آنقدر سنگ اندازی و مانع تراشی می‌کنند تا بخش خصوصی قید ورود به پروژه‌های عمرانی را می‌زند، ادامه داد: به بخش خصوصی اعتمادی وجود ندارد و به دلیل مشکلات متعددی که ایجاد شده بخش خصوصی هم جرات نمی‌کند که وارد اجرای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شود.

    رضایی تاکید کرد: در حال حاضر 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی وجود دارد و دولت هم در بودجه سال آینده هیچ برنامه جدیدی برای ساماندهی این میزان پروژه نیمه تمام عمرانی ارایه نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار