مدیران خودروعصر اعتبار

در دیدار اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان با مدیر کل راه شهرسازی مطرح شد:

ضرورت رفع اختلافات موجود در تفسیر قوانین شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان

عصر ساختمان- اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با مدیر کل راه شهرسازی استان گلستان دیدار و گفتگو کردند.

ضرورت رفع اختلافات موجود در تفسیر قوانین شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان در این نشست که به منظور بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات اخیر سازمان انجام گردید رییس هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در سازمان از آغاز به کار هیات مدیره جدید، اظهار داشت:رفع دغدغه های مردم و ملموس شدن کیفیت خدمات مهندسی از برنامه های اصلی سازمان می باشد. سید مجتبی موسوی افزود: نگاه جدی ما در این دوره به بحث نظارت عالیه، رعایت اخلاق حرفه ای می باشد. وی با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با تمهیدات ویژه، همکاری و اعتماد متقابل فرایند صدور پروانه های مهندسی کوتاه تر شود.

    انتظار داریم راه و شهرسازی همراه خوب سازمان باشد

    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی در این نشست با تاکید بر ایجاد تعامل سازنده با راه وشهرسازی گفت: هیات مدیره جدیدتا کنون با آرامش و بدون حاشیه توانسته است برنامه های خود را پیش ببرد.

    ابراهیم کریمی اضافه کرد هرچه ارتباط بین نهادهای ذیربط در بحث صنعت ساختمان بهتر باشد، استان بهره بیشتری خواهد برد. کریمی با اشاره به فضای آرامش و همکاری موجود در سازمان افزود: روند فعلی نشانگر آینده ای خوب برای نظام مهندسی ساختمان استان می باشد.

    لزوم تاثیر گذاری سازمان در روند اجرایی کمسیون های تخصصی

    خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز در این نشست با اشاره به خلا قانونی موجود در شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان گفت:باید تاثیر گذاری سازمان در کمسیون های تخصصی مانند ماده 5 بیشتر گردد.

    دایان ایگدری افزود:متاسفانه برخی از شهرداری ها با توجه به تفسیری که از قانون دارند، در صدور پروانه ساختمانی یا پایان کار، نظام مهندسی را وارد چرخه نمی کنند و این موضوع باعث آسیب های فراوان می شود. وی اضافه کرد قانون نظام مهندسی ساختمان بعد از قانون شهرداری ها به وجود آمده است و باید این گپ های قانونی ناشی از تفسیر های متفاوت از بین برود.

    شهرداری ها مکمل نظام مهندسی و راه و شهرسازی هستند

    عضو هیات مدیره سازمان در حاشیه دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی گفت: مرجع صدور پروانه شهرداری ها می باشند و در چرخه صدور مجوز تا اتمام ساختمان یکی از مشکلات اصلی ما عدم اجرای گزارش های مهندسان ناظر توسط شهرداری هاست.

    حلیمه جرجانی افزود: ضامن اجرای قوانین نظام مهندسی شهرداری هستند و آن ها موظفند به گزارش های مهندسان ناظر در مورد تخلفات ساختمانی ترتیب اثر دهند. جرجانی اضافه کرد اداره کل راه و شهرسازی با برگزاری جلسات مشترک با شهرداری ها و سازمان در حل این مشکل کمک نماید.

    آموزش از اولویت های هیات مدیره است

    عضو هیات مدیره با اعلام اینکه بحث آموزش مهندسان یکی از اولویت های هیات مدیره فعلی است از سرمایه گذاری سازمان در این موضوع خبر داد. وی با ذکر آماری از وضعیت صدور پروانه های ساختمانی بدون دخالت نظام مهندسی ساختمان گفت: روند فعلی آسیب زاست و باید برای آن فکری شود.

    محمد فرهمند مستند سازی فعالیت های مهندسان ناظر را کاری بسیار خوب عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری متقابل کیفیت خدمات مهندسی افزایش یابد.

    در پایان این نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان با تبریک انتخاب اعضای جدید هیات مدیره ابراز امیدواری کرد سازمان با مدیریت جدید در حل مشکلات موجود کوشاتر عمل نماید. رستمی با اشاره به اشاعه فرهگ و اخلاق مهندسی گفت: مهندسان به عنوان فرهیختگان جامعه باید الگوی سایرین باشند رستمی با اشاره به نظرات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان افزود» وزارت راه و شهر سازی از سال 92 عزم خود را برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و رفع خلا های قانونی جزم کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو