مدیران خودروعصر اعتبار

مشهورترین ساختمان های توریستی اروپا

عصر ساختمان: اروپا با مناظر طبیعی زیبا ، تنوع فرهنگ و جاذبه های توریستی متفاوت و ساختمان ها و سازه های تاریخی و فرهنگی با قدمت بالا از اصلیترین انتخابهای گردشگران محسوب میشود .

مشهورترین ساختمان های توریستی اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰
  •  کلیسا Duomo، فلورانس، ایتالیا:
  •  Mont-St-Michel، نورماندی، فرانسه:
  •  Colosseum، رم، ایتالیا:
  •  Alhambra، گرانادا، اسپانیا:
  •  آکروپلیس، آتن، یونان:
  • مشهورترین ساختمان های توریستی اروپا

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ویرلن، اروپا با مناظر طبیعی زیبا ، تنوع فرهنگ و جاذبه های توریستی متفاوت و  ساختمان ها و سازه های تاریخی و فرهنگی با قدمت بالا از اصلیترین انتخابهای گردشگران محسوب میشود .

این ساختمان ها و سازه های تاریخی در اروپا تنها مختص شهرهایی مانند آتن و یا رم نیستند بلکه بسیاری از شهرهای دیگر در اروپا نیز خانه میراث فرهنگی و تاریخی بسیاری در این قاره هستند .

در ادامه به بررسی برخی از این آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری اروپا که قدمت زیادی دارند  ، میپردازیم:

    آکروپلیس، آتن، یونان:

آکروپلیس یونان معروف به آکروپلیس، به معنای شهر مرتفع یا صخره مقدس است که در یونان و تمام دنیا فراوان است. اگر چه آکروپلیس‌های دیگری در یونان قرار دارد، اما اهمیت این آکروپلیس آنقدر زیاد است که نام آکروپلیس به عنوان اسم خاص مربوط به همین مکان است. آکروپلیس که بنای ان مربوط به 5 قرن پیش از میلاد میباشد  رسماً به عنوان بنای برجسته در 26 مارس 2007 (6 فروردین 1386) در میراث فرهنگی اروپا به ثبت رسیدهو یکی از اصلی ترین بناهای میراث فرهنگی جهان میباشد ‌ . قدمت  بنا به اواخر دوره برنز باز می‌گردد و بهترین نمونه از بناهای کلاسیک نوع معماری یونانی است.

بخش مرکزی آکروپلیس، بنای بسیار جالب معبد پارتنون است. پارتنون که به معنای محل اقامت باکره ‌ها می‌باشد برای احترام به آتنا خدای محافظ شهر ساخته شد.

    Alhambra، گرانادا، اسپانیا:

هیچ چیز به اندازه Alhambra نمی تواند شما را مجذوب تمدن اهالی آفریقای شمالی که ساکن کوه های آندولس هستند، کند. مجموعه ای بی نظیر با حیاطی زیبا پوشیده از گل های رنگارنگ و آب نماهایی که جلوه حیاط را زیباتر می کنند.

Colosseum، رم، ایتالیا:

کولوسئوم یک تماشاخانه بیضی‌وار در مرکز رم در ایتالیا است. این آمفی‌تئاتر بزرگترین از نوع خود در امپراتوری روم باستان بوده است و از دیدنیهای تور اروپا هست . حتما فیلم گلادیاتورها را دیده اید !   نبردهای خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتورها یکی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم بوده‌ است و در آنزمان امپراطوری روم در این امفی تئاتر  شاهد فجیع ‌ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان بوده ‌است. قدمت تاریخی و شکوه و جلال این بنا ، سالانه بازدیکننده های بسیاری را جذب خود مینماید .این اثر با ارتفاع حدودا 48 متری  ، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می‌رود.

کلیسا Duomo، فلورانس، ایتالیا:

مجتمع کلیسای جامع ایتالیا، که در پیزا دل دومو واقع شده، شامل تعمید گاه و برج کلیسای گیوتو می‌باشد.این  سه ساختمان جز مکان میراث جهانی یونسکو هستند که مرکز تاریخی فلورانس را پوشانیده و جاذبه اصلی برای توریست‌هایی است که منطقه توسکانی را بازدید می‌نمایند.این عمارت با شکوه یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیا محسوب می‌شود، و دارای بزرگترین گنبد آجری ساخته شده در جهان می‌باشد.

برج ایفل، پاریس، فرانسه:

برج ایفل (به فرانسوی: Tour Eiffel) برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است

ارتفاع برج 324 متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است. نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده است و پای ثابت تورهای فرانسه برا گردشگران میباشد .

 

    Grand’Place، بروکسل، بلژیک:

Grand Place میدان مرکزی و تجاری شهر بروکسل در بلژیک است که با فروشگاه های مختلف ، تالار شهر (Townhall) و (Bread house) ، احاطه شده است . این میدان مهم ترین ، جاذبه توریستی شهر است و در نزدیکی بنای اتومیوم و مجسمه پسر بچه (Manneken Pis) واقع شده است. ( تورهای لحظه آخری )

گراندپلیس برای فرش گل (Flowercarpet) خاصش ، صاحب شهرت جهانی شده است به نحوی که هر دو سال یکبار  نمایش گل های بگونیا (Begonia)   به مدت چند روز در اواسط ماه اگوست برگزار می شود و جهانگردان بیشماری را به خود جذب مینماید . گراندپلیس در سال 1998  توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت گردید .

Mont-St-Michel، نورماندی، فرانسه:

نورماندی منطقه‌ای واقع در شمال غربی فرانسه  مربوط به قرون وسطا است. این منطقه در سال 911 توسط شارل ابله پادشاه فرانک‌ های غربی به وایکینگ ‌های نروژی که به نورمان مشهور بودند به صورت دوک نشین بخشیده شد تا از حمله های همیشگی آنها به خاک فرانسه جلوگیری گردد. برای دیدن این ناحیه تماشای منظره ی باشکوه غروب آفتاب Mont-St-Michel  را از دست ندهید .

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو