مدیران خودروعصر اعتبار

خرید خانه در انگلیس رویا شد

عصر ساختمان:نشریه آبزرور روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به نتایج یک نظر سنجی صورت گرفته در خصوص بحران مسکن در انگلیس تصریح کرد: در حال حاضر خرید خانه برای بسیاری از انگلیسی ها به یک رویا مبدل شده است.

خرید خانه در انگلیس رویا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی آبزرور نشان می دهد 71 درصد مردم بر این باورند که بدون حمایت مالی خانواده شان امکان خرید خانه ندارند.
    آبزرور نوشت: در حالی که دو سوم شرکت کنندگان در این نظر سنجی امیدوارند «یک روز» صاحب خانه شوند، اما 37 درصد بر این باورند که هرگز صاحب خانه نخواهند شد.
    این هفته نامه انگلیسی افزود: در حالی که تقاضا برای مسکن در انگلیس به شدت رو افزایش است، بیش از نیمی از انگلیسی ها پدیده مهاجرت و سرمایه گذاری خارجی ها در بخش مسکن را از عوامل اصلی افزایش بی رویه قیمت خانه در این کشور می دانند.
    آبزرور نوشت: نتایج این نظر سنجی ابهام بزرگی را در خصوص ادعای محافظه کاران که پیش از انتخابات عمومی سال گذشته میلادی گفته بودند در صورت پیروزی در صدد هستند تا «نسل اجاره نشین» را به «نسل صاحب خانه» تبدیل سازند مطرح می کند.
    این هفته نامه انگلیسی افزود: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در آوریل سال گذشته طرحی را ارائه داد که بر اساس آن شهرداری ها را مجبور می سازد تا خانه هایشان را به قیمت ارزانتر بفروشند.
    آبزرور با بیان اینکه «نظر سنجی صورت گرفته حاکی است 58 درصد مردم خواهان خانه های دولتی هستند» ادامه داد: لایحه این طرح سه شنبه گذشته رسما به پارلمان انگلیس ارائه شد؛ در صورت تصویب این طرح، شهرداری ها مجبور خواهند شد تا خانه هایشان را بفروشند و ضمن دریافت «اجاره در ازاء خرید»، از فرهنگ اجاره مادام العمر منازل شهرداری فاصله بگیرند.
    این نشریه انگلیسی نوشت: با این حال کارشناسان مسکن این رویه را پایانی بر عمر خانه های دولتی دانسته و لایحه مزبور را گستاخانه می خوانند
    آبزرور نوشت: در حالی که قرار است انتخابات شهرداری لندن پنجشنبه هفته جاری برگزار شود، «صادق خان» یک نامزد انتخابات شهرداری لندن از حزب کارگر لایحه دولت کامرون را در این خصوص غیر قابل قبول می داند.
    این هفته نامه ادامه داد: با این حال «زک گولد اسمیت» نامزد دیگر انتخابات شهرداری لندن از حزب محافظه کار وعده داده است تا پایان سال 2020 میلادی 50 هزار واحد مسکونی خواهد ساخت و اطمینان حاصل می کند که شمار قابل توجهی منزل برای اجاره مهیا خواهد کرد.
    آبزرور افزود: در همین حال نظر سنجی موسسه اوپینیوم که از شرکت کنندگان پرسیده بود، چه اقداماتی برای محدود کردن سرمایه گذاری خارجی در بخش مسکن باید صورت گیرد حاکی است: 71 درصد خواهان منع امکان سرمایه گذاری خارجی و 60 درصد خواهان افزایش مالیات بر صاحبان منازل اجاره ای هستند.
    این نشریه انگلیسی به نقل از یک سخنگوی وزارت جوامع و دولت های محلی نوشت: میلیاردها پوند سرمایه در منازل تحت تملک شهرداری ها بلوکه شده و این منطقی است در زمانی که واحد های بزرگ تر خالی می شوند فروخته شده تا خانه های جدیدی برای مصارف منطقه ساخته شوند. این بدین معناست که هر منزلی که فروخته می شود با یک واحد مقرون به صرفه جایگزین می شود.
    گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که اخیرا منتشر شد بیانگر رشد 7.6 درصدی بهای مسکن در این کشور در یک سال منتهی به ماه فوریه گذشته است.
    به گفته تحلیل گران، افزایش بهای مسکن در انگلستان بیش از هر چیزی ناشی عدم تناسب میان تولید مسکن با تقاضای موجود در این کشور است.
    این تحلیل گران معتقدند گرایش اتباع کشورهای خارجی از جمله شهروندان روس، چین و اتباع کشورهای حوزه خلیج فارس برای خرید مسکن در انگلستان و نیز ورود مهاجران اروپایی سبب شده است که سطح تقاضا برای مسکن در این کشور بیش از حد انتظار افزایش یابد.
    این عدم تناسب ضمن دامن زدن به بهای مسکن در انگلستان سبب افزایش نرخ اجاره مسکن در این کشور خصوصا در کلانشهر لندن شده است.
    براساس گزارش های منتشر شده بین سال های 2012 تا 2015، میزان اجاره بها در انگلستان با افزایش دو درصدی مواجه بوده و این در حالی است که طی همین دوره، میزان دستمزدها در این کشور تنها یک ممیز چهار دهم درصد افزایش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار