مدیران خودروعصر اعتبار

تاکید روحانی بر ورود بخش خصوصی به بافت فرسوده

عصر ساختمان:جلسه شورای اجتماعی کشور روز گذشته با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و وزیر راه‌و‌شهرسازی تشکیل شد.

تاکید روحانی بر ورود بخش خصوصی به بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، حسن روحانی رئیس‌جمهوری در این جلسه مهم‌ترین محورهای بازآفرینی شهری در چهار محور را مورد تاکید قرار داد. روحانی در این باره گفت: برنامه‌های بازآفرینی شهری کار مهمی برای کشور است. بهسازی و نوسازی شهری هم چهره شهر‌ها را دگرگون می‌کند و هم اقتصاد و فعالیت‌های شهری را ارتقا می‌دهد. نوسازی و بهسازی شهری، فضای اجتماعی کشور را نیز سرزنده و امنیت را به فضاهای عمومی باز می‌گرداند؛ بازآفرینی شهری باعث ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای کشور خواهد شد. او ادامه داد: محور اقدامات اجرایی باید در بخش خصوصی متمرکز و با حمایت‌ها و مشوق‌های دولت همراه باشد. همچنین نمونه‌های خوبی در کشور اجرا کنیم تا به‌عنوان الگو در سایر نقاط قابل تعمیم باشد. به گفته وی ستاد بازآفرینی مسوول سیاست‌گذاری و هماهنگی برنامه‌ها و شورای اجتماعی کشور، موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی را برنامه‌ریزی و هدایت کند.

    عباس آخوندی، وزیر راه‌‌و‌شهرسازی نیز در این جلسه، با ارائه گزارشی از وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری و مسائل و مشکلات این مناطق اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 30 درصد جمعیت شهری کشور بالغ بر 19 میلیون نفر در مساحتی بالغ بر 130 هزار هکتار در بیش از 2700 محله زندگی می‌کنند که با کمبود سرانه‌های خدماتی و زیر ساخت‌های نامناسب روبه‌رو هستند. وزیر راه و شهرسازی به تشریح رویکردها و سیاست‌های مواجهه با این معضل پرداخت و ضمن تاکید بر سیاست «محله‌گرایی» و برنامه‌های توانمندسازی، سیاست «مشارکت‌محوری» را اصلی‌ترین رویکرد مورد توجه در ساماندهی این مناطق عنوان کرد. آخوندی در این نشست تصریح کرد: برنامه‌های دولت یازدهم برای ارتقای کیفیت زندگی در این محدوده‌ها مشتمل بر ارتقای زیرساخت، توسعه خدمات محله‌ای و نوسازی مسکن در 2700 محله شناسایی شده، در 168 شهر تاریخی، 495 شهر با بافت ناکارآمد و 91 شهر با سکونتگاه‌های غیررسمی است.

    او افزود: دولت یازدهم تاکنون با بیش از 221 پروژه اجرایی در 20 شهر کشور و در 55 محله و همچنین تکمیل و اجرای بیش از 30 پروژه بهسازی محیطی و کمک به ارتقای زیرساخت‌ها و شبکه‌های شهری، مجموعه اقدامات گسترده‌ای را برای کاهش مسائل بافت‌های ناکارآمد و ارتقای کیفیت زندگی به اجرا گذاشته است. آخوندی همچنین اظهار کرد: با توجه به ماهیت چند وجهی معضل این مناطق، دولت یازدهم رویکرد بازآفرینی شهری را که توجه توامان به راهکارهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی- فضایی را مورد توجه قرار می‌دهد، محور برنامه‌های خود قرار داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی