مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی در حضور رئیس جمهور :

بیش از ۳۰ درصد جمعیت شهری با کمبود سرانه های خدماتی و زیر ساخت های نامناسب روبرو هستند

عصر ساختمان- در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور بالغ بر ۱۹ میلیون نفر در مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هزار هکتار در بیش از ۲۷۰۰محله زندگی می کنند که با کمبود سرانه های خدماتی و زیر ساخت های نامناسب روبرو هستند .

بیش از ۳۰ درصد جمعیت شهری با کمبود سرانه های خدماتی و زیر ساخت های نامناسب روبرو هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش  «عصر ساختمان» به نقل  از  روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ،جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور   حسن روحانی ،رئیس  جمهور در روز شنبه مورخ 11/2/95 تشکیل و مباحث مختلفی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .در این نشست  آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، گزارشی از وضعیت بافت های ناکارآمد شهری و مسائل و مشکلات این مناطق ارایه کرد.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 درصد جمعیت شهری کشور بالغ بر 19 میلیون نفر در مساحتی بالغ بر 130 هزار هکتار در بیش از 2700محله زندگی می کنند که با کمبود سرانه های خدماتی و زیر ساخت های نامناسب روبرو هستند .
    وزیر راه و شهر سازی در ادامه به تشریح رویکردها  و سیاست های مواجهه با این معضل پرداخت و با تاکید بر سیاست "محله گرائی" بر  برنامه های توانمندسازی تاکید کرد . وی بر سیاست "مشارکت محوری" به عنوان رویکرد اصلی وزارتخانه در این خصوص تاکید کرد.
    آخوندی دراین نشست تصریح کرد: برنامه های دولت یازدهم برای ارتقای کیفیت زندگی در این محدوده ها مشتمل بر ارتقاء زیر ساخت ، توسعه خدمات محله ای و نوسازی مسکن در 2700 محله شناسایی شده در 168 شهر تاریخی ،495 شهر با بافت ناکارآمد و 91 شهر با سکونت های غیررسمی است .
    وی افزود : دولت یازدهم تا کنون  با اجرای بیش از 221 پروژه اجرائی در20 شهر کشوردر 55 محله و همچنین تکمیل و اجرای بیش از 30 پروژه بهسازی محیطی و کمک به ارتقاء زیر ساخت ها و شبکه های شهری،  مجموعه اقدامات گسترده ای برای کاهش مسائل بافت های ناکارآمد و ارتقاء کیفیت زندگی به اجرا برده است .
    وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: با توجه به ماهیت چند وجهی معضل این مناطق ، دولت یازدهم رویکرد بازآفرینی شهری را که توجه توامان به راهکارهای اقتصادی ، اجتماعی ، زیست محیطی و کالبدی-  فضائی را مورد توجه قرار می دهد را محور برنامه های خود قرار داده است .
    در ادامه این جلسه، روحانی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه های بازآفرینی شهری نکات زیر را به عنوان محور های اصلی مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه های بازآفرینی شهری کار مهمی برای کشور است. بهسازی و نوسازی شهری هم چهره شهر ها را دگرگون می کند و هم اقتصاد و فعالیت ها ی شهری را ارتقاءمی دهد .
    وی افزود: نوسازی وبهسازی شهری فضای اجتماعی کشور را نیز سرزنده وامنیت را به فضاهای عمومی باز می گرداند و باعث ارتقاء کیفیت زندگی در شهر های کشور خواهد شد .
    روحانی با اشاره به این که محور اقدامات اجرائی  باید در  بخش خصوصی متمرکز و با حمایت ها و مشوق ها ی دولت همراه باشد ؛ تصریح کرد: باید  نمونه های خوبی در کشوراجرا کنیم تا به عنوان الگو در سایر نقاط  قابل تعمیم باشد . ستاد بازآفرینی مسوول سیاستگزاری و هماهنگی برنامه ها و شورای اجتماعی کشور موضوع کاهش آسیب های اجتماعی را برنامه ریزی و هدایت کند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار