مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی تهران:

ریزش ساختمان در محله ۲۰ متری گلستان

عصر ساختمان:این ملک در سال ۹۳ پروانه ساخت کسب کرده و در ۱۵ بهمن سال گذشته نیز تخریب را آغاز کرده اما روز گذشته دچار ریزش می‌شود.

ریزش ساختمان در محله ۲۰ متری گلستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اقبال شاکری در نشست خبری افزود: این ملک در سال 93 پروانه ساخت کسب کرده و در 15 بهمن سال گذشته نیز تخریب را آغاز کرده است اما روز گذشته ساختمان مجاور گود به علت اینکه دیوار باربر بخش شمالی برداشته شده بود، دچار ریزش می‌شود. در این حادثه خوشبختانه 6 نفر از اهالی نجات می‌یابند و ضرر مالی به چند خودرو وارد می‌شود اما نکته قابل تامل این است که مهندس ناظر در مورد عدم ایمنی و پایداری گود هیچ گزارشی ارائه نکرده و آثار فروریختگی و ترک‌ها را ندیده است.
    وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی و شهرداری هر نوع تعاملی که با یکدیگر دارند نباید تأثیرش بر روی ساخت و سازهای غیراصولی دیده شود، تصریح کرد: باید خروجی همکاری نظام مهندسی و شهرداری ساخت و سازهای ایمن باشد و چطور مهندس ناظر محاسبات پایداری گود را انجام نداده است؟.
    شاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخلف 3000 متری در منطقه ولنجک گفت: جای سوال است که چگونه تخلف توسعه عرضی آن هم 3000 متر و گودبرداری صددرصد توسط مهندس ناظر دیده نشده است و مسئولان منطقه نیز گزارشی مبنی بر این تخلف ارائه نکرده‌اند.
    حتما باید از بانک اختلاس شود که فرد متخلف را مجرم بشناسیم

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با طرح این سوال که چرا مهندس ناظر و یا مأمور شهرداری تخلف ساخت و ساز در چهارراه پارک وی را به موقع گزارش نداده است؟ گفت: حتما باید از بانک اختلاس شود که فرد متخلف را مجرم بشناسیم.
    اقبال شاکری در پاسخ به این سوال که چرا حکم قلع و قمع این تخلف 3000 متری پس از حدود یک سال اجرایی نمی‌شود، افزود: عدول از رأی قلع و قمع کمیسیون ماده 100 غیرقانونی است و قابل تبدیل به جریمه نیست.
    وی با بیان اینکه باید نام این افراد همچون پیمانکاران در لیست سیاه قرار داده شود تا محدودیت‌هایی در اجرای طرح برای این افراد اتخاذ شود، گفت: شورای شهر جایگاه نظارتی و نه اجرایی دارد و در صورت مشاهده، تخلفات به صورت محرمانه و یا تذکر در صحن علنی شورا اعلام می‌شود.
    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش نظارت برعملکرد شهرداری رأی اعتماد شورا به شهرداران مناطق و معاونان است، گفت: اعضای شورای شهر 18 هزار میلیارد تومان بودجه را در اختیار شهرداران مناطق و معاونان قرار می‌دهند اما هیچ دخالتی در عملکرد آنها ندارند و می‌توانیم با ورود به عزل و نصب معاونین و شهرداران مناطق ابزار نظارتی خود را افزایش دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو