مدیران خودروعصر اعتبار

آشپزخانه‌ها پوشیده می‌شوند

عصر ساختمان:معلوم نیست چطور شد که یکدفعه همه آشپزخانه‌های خانه‌هایمان به شکل اپن درآمد؛ شکلی که نه با فرهنگ و مذهب ما سازگاری دارد، نه با آداب و رسوم زندگی ما.

آشپزخانه‌ها پوشیده می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از همشهری آنلاین، به هر حال با مدرن شدن خانه‌های امروزی، نخستین تجلی آن در سبک معماری داخلی قلب تپنده خانه یعنی آشپزخانه دیده شد. حذف دیوار در آشپزخانه باعث می‌شود از سالن پذیرایی، داخل این قلب تپنده به راحتی دیده شود. این مشکل باعث شده تا عده‌ای به فکر پوشاندن این فضای باز در زمان حضور نامحرم باشند. چطور؟ برای پوشاندن این فضای باز راهکارهای متنوعی وجود دارد. اینجا با این راهکارها که به دکوراسیون خانه شما هم از نظر زیبایی آسیبی نمی‌رساند، آشنا شوید.

        استفاده از پرده

    عده‌ای تصمیم می‌گیرند که اپن آشپزخانه خود را با پرده بپوشانند. مهم‌ترین نکته در انتخاب پرده مناسب برای این فضای داخل خانه، توجه به زمینه دکوراسیون آشپزخانه است. البته از آنجا که پرده، بخش چشمگیری از فضای سالن پذیرایی را هم در بر خواهد گرفت باید با دکوراسیون سالن پذیرایی هم متناسب باشد. اگر ارتفاع اپن آشپزخانه شما کوتاه است بهتر است از پرده‌های ساده و معمولی استفاده کنید. اما اگر اپن آشپزخانه شما طویل است بهتر است به سراغ پرده‌های طرح‌دار که در سالن پذیرایی به‌کار می‌روند، بروید. اگر در آشپزخانه شما کاغذ دیواری رنگی و طرح‌دار وجود دارد می‌توانید از پرده‌های رنگ متضاد آن استفاده کنید تا زیبایی خاصی به آشپزخانه شما بدهد. حتما جنس این پرده را طوری انتخاب کنید که از پشت بافت‌های آن به داخل آشپزخانه دید وجود نداشته باشد. البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از پرده‌های کرکره‌ای عمودی برای اپن آشپزخانه استفاده کنید؛ چرا که اگر قرار باشد وسیله‌ای را از آشپزخانه به فردی در سالن پذیرایی بدهید می‌توانید نوارها را به‌راحتی کنار بزنید. در ضمن می‌توانید هنگامی که مهمان ندارید ریشه‌ها را با روبان در دوطرف جمع کنید.

        استفاده از لووردراپه

    برخی‌ها برای پوشاندن فضای اپن آشپزخانه خود از لووردراپه استفاده می‌کنند. لووردراپه نوعی پرده است که در آن تعدادی پره روی یک ریل آلومینیومی به‌طور منظم در کنار هم قرار گرفته‌اند. شاید در ابتدا فکر کنید دکوراسیون خانه شما را شبیه دکوراسیون اداره و محل کار می‌کند ولی طرح‌ها و رنگ‌های متنوع این کالا می‌تواند نظر شما را عوض کند. هزینه کم هم از دیگر مزیت‌های این وسیله است. همچنین شما می‌توانید عکس، طرح و نقاشی خاصی را سفارش دهید تا روی لووردراپه شما چاپ کنند. به این ترتیب شما با یک تیر 2نشان زده‌اید؛ هم اپن آشپزخانه خود را پوشانده‌اید و هم یک تابلوی بزرگ به خانه خود اضافه کرده‌اید. البته توجه داشته باشید که همه این کار‌ها را با هزینه کم انجام داده‌اید. از دیگر مزیت‌های لووردراپه کیفیت جنس آنهاست. این محصول قابل‌شست‌و شو بوده و در مقابل پارگی مقاومت فراوانی دارد.

        استفاده از حصیرهای جدید

    راهکار سوم برای پوشاندن اپن آشپزخانه استفاده از کرکره‌های حصیری جدید است. این کرکره‌ها نسل بعدی لووردراپه هستند و می‌توان گفت زیبایی بیشتری نسبت به آنها دارند اما نمی‌توان از قیمت بالای آنها هم چشم‌پوشی کرد. این حصیر‌ها عموما از چوب بامبو، نخ و نی ساخته می‌شوند. چوب بامبو به‌خاطر مقاومت در برابر آب و آفتاب طول عمر بیشتری دارد. این کرکره‌های حصیری تنوع و رنگ‌های مختلفی دارند پس به راحتی می‌توانید آنها را براساس دکوراسیون خانه خود خریداری کنید. نگران تمیز کردن این کرکره‌ها هم نباشید. کافی است آنها را با یک دستمال نمدار گردگیری کنید.

        استفاده از قفسه‌های چوبی

    خب گاهی می‌توان ابتکار عمل را به‌دست گرفت و کارهای متفاوت‌تری انجام داد. برخی‌ها این ابتکار را خرج می‌کنند و برای پوشاندن اپن آشپزخانه از قفسه‌بندی‌های چوبی یا همان ام‌دی‌اف استفاده می‌کنند. این قفسه‌بندی‌ها با توجه به طراحی خود می‌تواند جلوه‌ای خاص به خانه شما بدهد. قفسه‌ها در طرف آشپزخانه می‌توانند برای جای دادن وسایل آشپزخانه استفاده شوند و در طرف سالن پذیرایی به‌عنوان محلی برای قرار گرفتن اشیای دکوری یا حتی یک کتابخانه کوچک به‌کار روند. فقط حواستان باشد این قفسه‌بندی‌ها باید با رنگ‌ام‌دی‌اف کابینت‌های آشپزخانه متناسب باشند. فقط اگر خیلی اهل نجاری نیستید، باید این کار را به‌دست یک نجار وارد بسپارید.

        کمی ابتکار داشته باشید

    علاوه بر همه راه‌های اصولی که در این صفحه گفته شده، شما می‌توانید با گلدان یا وسایل دکوری دیگر، طوری آشپزخانه را پوشش دهید که حداقل وقتی مهمانان روی مبل نشسته‌اند، جاهای پرکاربرد آشپزخانه مثل روبه‌روی ظرفشویی یا روبه‌روی اجاق گاز را نبینند؛ از همسرتان بخواهید روی مبل‌ها بنشیند و شما گلدان یا هر وسیله دکوری دیگر را روی اپن جابه‌جا کنید تا نقطه دید او کور شود، به همین راحتی.

        دلایل پوشاندن اپن

    قبل از اینکه آشپزخانه‌ها نیمه باز شوند می‌توانستیم از فضای بالای یخچال و کابینت‌ها برای قرار دادن قابلمه‌های بزرگ استفاده کنیم ولی با وجود آشپزخانه‌های اپن باید تمامی وسایل را داخل کابینت‌ها جای دهیم. از طرفی آشپزخانه محل پختن غذاست. سرخ کردن مواد مختلف باعث می‌شود بوی بد مواد سرخ‌کردنی تمام فضای خانه را پر کند. در ضمن ممکن است دکوراسیون وسایل آشپزخانه شما با دکوراسیون سالن پذیرایی هم تفاوت چشمگیری داشته باشد و باعث ایجاد دوگانگی در خانه شما شود. مهم‌تر از همه هم اینکه این آشپزخانه‌های اپن تضاد‌های فراوانی با سبک زندگی ایرانی- اسلامی دارند. برای خانم‌های ایرانی سخت است که هم حجاب کامل خود را حفظ کنند و هم در آشپزخانه مقابل دید مهمانان مشغول کار باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار