مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

همکاری دستگاه های اجرایی در اتمام پروژه های مسکن مهر ضروری است

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی بر همکاری دستگاه‌های خدمات ‌رسان ( آب، برق و گاز) به عنوان مهمترین راه برای اتمام هر چه سریعتر واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تاکید کرد.

همکاری دستگاه های اجرایی در اتمام پروژه های مسکن مهر ضروری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، محسن نریمان با بیان اینکه پس از تکمیل این پروژه، طرح مسکن اجتماعی را در راستای تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد در شهرهای جدید آغاز خواهیم کرد، افزود: مسکن مهر مهم‌ترین اقدام باقی ‌مانده از دولت قبل است که ما در شهرهای جدید موظف به تکمیل آن هستیم.
    وی یادآورشد: از آنجا که برخورداری یک شهروند از تمامی امکانات ورزشی، فرهنگی، آموزشی، تجاری، رفاهی، راه مناسب، فضای سبز و امنیت پس از سکونت در یک منطقه از محورهای اصلی اجرا و رعایت حقوق شهروندی محسوب می‌شود بر آن شدیم تا به جای تمرکز صرف بر افتتاح واحدهای مسکونی در سایت مسکن مهر، ایجاد محله را در اولویت قرار دهیم و یک محله را افتتاح کرده و به متقاضیان واگذار کنیم.
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: از این جهت سیاست محله‌ محوری را در برنامه افتتاحی خود قرار داده و این اقدام را از محله «سلام» شهر جدید پرند و محله «ایرانشهر» شهر جدید پردیس آغاز کردیم.
    نریمان با تأکید بر اینکه درحال حاضر وزارت راه و شهرسازی مجبور به انجام وظایف سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز شده است گفت: با توجه به متن صریح قانون مسئولیت ساخت واحدهای آموزشی، درمانی، انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب به عهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است که در حال حاضر با مجوزهایی که از مجمع عمومی و وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است، مشغول ساخت و تامین آنها هستیم که نه تنها مشکلاتی را در بخش مالی ایجاد کرده بلکه زمان افتتاح‌ پروژه‌ها را نیز به تأخیر انداخته است.
    وی با بیان اینکه بدون شک کمک بیشتر سایر دستگاه‌های متولی به ما مهمترین راه برای پیشبرد هرچه سریعتر اقدامات در تکمیل سایت مسکن مهر به شمار می‌رود، گفت: اگر واقعا امکان تزریق اعتبار مستقیم در این بخش وجود ندارد، درخواست داریم تا موارد و ضوابط قانونی که به تسهیل فعالیت‌ها می‌انجامد تصویب و ما را در رفع نیازهای به حق مردم یاری کند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در این بخش به تأخیر ایجادشده در زمان افتتاح واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس اشاره‌ کرد و گفت: این واحدها نیز هم‌اکنون آماده است ولی به دلیل بروز برخی مشکلات کوچک به تعویق افتاده که امید است هرچه زودتر با رفع این موانع محله ایرانشهر در این شهر جدید نیز به متقاضیان تحویل داده شود.
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص پروژه مسکن برای اقشار کم‌درآمد پس از اتمام طرح مسکن مهر در این مناطق بیان کرد: درحال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی امضا شده و به دنبال پیشبرد آن برای کمک به تأمین مسکن اقشار ضعیف در جامعه هستیم.
    نریمان ضمن اشاره به طرح مسکن اجتماعی افزود: مسکن اجتماعی هم‌اکنون یکی از برنامه‌های دولت به شمار می‌رود که قرار است به صورت مشخصی پس از اتمام طرح مسکن مهر اجرا شود.
    وی گفت: در این طرح بناست که دیگر دولت محور اقدامات نبوده و مردم بیشتر مسئولیت‌ها را به عهده بگیرند، ضمن آنکه درحال حاضر شیوه‌نامه‌های این طرح در حال تنظیم است و سازمان‌های دیگری ازجمله شهرداری، سازمان بهزیستی، هلال‌ احمر و بنیاد مسکن نیز مشارکت دارند.
    وی همچنین خاطرنشان کرد: مخاطبان و متقاضیان این طرح از سوی نهادهای ذکر شده معرفی شده و برای ادامه روند اقدامات براساس شیوه‌نامه در لیست قرار خواهند گرفت.
    معاون وزیر راه و شهرسازی باتأکید بر اینکه سعی می‌کنیم از تجربه‌های قبلی حاصل از اقدامات و مشکلات مسکن مهر در اجرای هر چه بهتر این طرح بهره بگیریم اضافه کرد: ساخت طرح‌های زیربنایی و روبنایی پیش از ساخت و توزیع این واحدها در کل شهر از جمله اولویت‌های ما در اجرای مسکن اجتماعی خواهد بود.
    پروژه مسکن مهر در دولت های نهم و دهم کلید خورد و مقرر شد دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور برای متقاضیان ساخته شود. هم اکنون بیش از یک میلیون و 900 هزار دستگاه از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و بسیاری از واحدهای یاد شده برای واگذاری به متقاضیان نیازمند تامین آب، برق، گاز و تلفن و سایر خدمات زیر و رو بنایی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو