مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی بیان کرد:

بهزیستی آذربایجان شرقی سالانه ۶۰۰ واحد مسکن مددجویی برای معلولان احداث می‌کند

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی بابیان اینکه ۸۰۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی با اجرای طرح تامین مسکن صاحب خانه شده‌اند گفت: بهزیستی آذربایجان شرقی سالانه ۶۰۰ واحد مسکن مددجویی برای معلولان احداث می‌کند.

بهزیستی آذربایجان شرقی سالانه ۶۰۰ واحد مسکن مددجویی برای معلولان احداث می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محسن ارشدزاده در آیین افتتاح 5 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان اهر با اشاره به این‌که به واحدهای مسکونی مددجویی تحت پوشش بهزیستی پروژه عمرانی قلمداد نمی‌کنیم اما خدمات ارزشمند می‌دانیم اظهار داشت: هر ساله با حمایت دولت در استان آذربایجان شرقی حدود 500 تا 600 واحد مسکونی مددجویی برای معلولان و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی احداث می‌کنیم یا به نوعی در تامین مسکن مشارکت داریم.

    وی از پرداخت 30 میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های دارای دو معلول در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: اگر خانواده‌های دارای معلول در روستاها ساکن باشند با همکاری بنیاد مسکن تسهیلات 25 میلیون تومانی بدون اولویت پرداخت می‌شود و اگر خانواده‌های روستایی دارای یک معلول یا تحت پوشش باشند 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

    مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی بابیان اینکه پرداخت کمک بلاعوض به خانواده‌های روستایی دارای دو معلول اخیراً به 32 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: دولت به منظور توجه مضاعف به خانوارهای روستایی در پرداخت کمک بلاعوض به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی عنایت ویژه‌ای داشته به طوری که قبلاً کمک بلاعوض 25 میلیون تومان بود و اخیراً این رقم افزایش 7 میلیون تومانی داشته است.

    ارشدزاده با ذکر اینکه سپاه پاسداران و خیرین در تامین مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی مشارکت قابل‌توجهی دارند، ابراز داشت: سالانه نزدیک به 600 نفر از معلولان تحت حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی صاحب خانه می‌شوند.

    وی اجرای طرح تامین مسکن برای معلولان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی را از تاثیرگذارترین طرح‌ها عنوان کرد و افزود: این طرح از اوایل سال 80 آغاز شده و تا به حال بیش از 8000 خانوار تحت پوشش بهزیستی در شهرستان‌های آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده‌اند.

    مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مسکن مددجویی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی با رعایت ضوابط شهرسازی، مهندسی و فنی احداث می‌شوند، تصریح کرد: هدف از احداث مسکن برای مددجویان، تامین آرامش و رفاه معلولان است از این‌رو تاکید کرده‌ایم تا در هر شرایط مساکن مقاوم و با رعایت ضوابط مهندسی و فنی احداث شوند.

    ارشدزاده اضافه کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی 82 واحد مسکونی مددجویان و معلولان بهزیستی در آذربایجان شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و خانواده‌هایی که در طول دهه فجر صاحب خانه شدند عمدتاً یک تا سه معلول داشتند.

    وی امنیت روانی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی با احداث مسکن را بسیار مهم‌تر از هزینه عنوان کرد و گفت: همواره تامین مسکن برای معلولان و مددجویان تحت پوش بهزیستی برای اداره‌کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از اولویت خاصی برخوردار بوده و به طرح تامین مسکن مددجویی در استان با قوت تمام ادامه خواهیم داد.

    مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین از احداث و تحویل 320 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در حال حاضر اقدامات لازم جهت احداث 500 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در آذربایجان شرقی انجام یافته است.

    5 واحد مسکن مددجویی بهزیستی به بهره‌برداری رسید

    لیلی اکبرزاده اهری در آئین افتتاح 5 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی شهرستان اهر اظهار داشت: 5 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در زیربنای 308 مترمربع احداث و برای این واحدها 220 میلیون تومان هزینه شده است.

    وی بابیان اینکه از مجموع هزینه 220 میلیون تومانی برای احداث واحدهای مددجویی حدود 85 میلیون تومان در قالب تسهیلات تامین شده است، افزود: در احداث واحدهای مسکونی 56 میلیون تومان با مشارکت بهزیستی، مشارکت 30 میلیون تومانی خیرین و حدود 47 میلیون تومان نیز آورده شخصی مالکان است.

    رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر ادامه داد: تسهیلات ارائه شده برای مددجویان جهت احداث واحد مسکونی با بهره بانکی 4 درصد محاسبه می‌شود.

    اکبرزاده با قدردانی از مشارکت سپاه ناحیه اهر ر احداث واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: بهزیستی اهر همواره دغدغه صاحب خانه شدن مددجویان تحت پوشش خود را دارد و در این میان لازم می‌دانم تا از مشارکت خیرین در احداث واحدهای مددجویی قدردانی کنم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار