مدیران خودروعصر اعتبار

جشن اتمام صدور سند مالکیت روستایی برگزار می شود

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: تنها ۱۰ درصد از اماکن روستایی این استان بدون سند مالکیت هستند که در صورت رغبت مالکان در اخذ سند، در آینده ای نزدیک جشن اتمام صدور سند مالکیت به عنوان یکی از خدمات ارزنده و توسعه مدار همدان برگزار می شود.

جشن اتمام صدور سند مالکیت روستایی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حسن ظفری عصر پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی بهسازی هشت روستای ملایر در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 90 درصد از اماکن روستایی استان همدان از سند مالکیت روستایی برخوردار هستند.
    وی بیان کرد: 10 درصدی که باقیمانده است، مربوط به واحدهای فرسوده و رها شده است که اگر رغبتی از سوی مالکان نشان داده شود، شاهد اتمام کامل صدور سند مالکیت در استان هستیم.
    مدیرکل بنیاد مسکن همدان ادامه داد: در 803 روستای استان همدان سند ثبتی تهیه و 145 هزار جلد سند مالکیت تک برگی برای واحدهای مسکن روستایی صادر شده است.
    ظفری افزود: صدور سند مالکیت روستایی به عنوان یکی از برنامه های توسعه مدار توانسته بخشی از مشکلات و معضلات و مراوده های اداری جامعه روستایی را حل کند.
    وی با اشاره با اجرای طرح بهسازی روستایی در این استان گفت: در مجموع 24 طرح بهسازی روستایی با اعتبار 80 میلیارد ریال در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.
    ظفری افزود: همچنین یک هزار و 350 فقره مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات 250 میلیون ریال برای هر واحد در سطح استان به بهره برداری رسید.
    مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: تاکنون در 795 روستای استان همدان مرحله نخست طرح بهسازی آغاز شده و در بیش از 384 روستا مرحله نخست، مرحله دوم و در برخی روستاها نیز مرحله سوم آنها به اتمام رسیده است.
    ظفری بیان کرد: طرح بهسازی حدود 311 روستای استان همدان نیز به عنوان روستاهای نیمه کاره در دستور قرار دارد.
    وی اظهار داشت: در حال حاضر شاخص بهسازی روستایی در استان همدان 75 درصد است، در حالیکه در سایر استان ها این شاخص به طور میانگین 46 درصد است.
    مدیرکل بنیاد مسکن همدان فاصله قابل ملاحظه بهسازی روستایی در همدان با سایر استان ها را مرهون مشارکت مردمی، هم افزایی نهادهای محلی و کمک دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها دانست که قابل تقدیر است.
    ظفری ادامه داد: در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی نیز 118 هزار فقره در اختیار استان همدان قرار گرفت که از این تعداد بیش از 96 هزار فقره متقاضی واجد شرایط به سیستم بانکی معرفی شده اند.
    ظفری رقم تسهیلات برای 118 هزار فقره مسکن روستایی را بیش از 11 هزار و 500 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: تاکنون 90 هزار واحد مسکن روستایی از تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی برخوردار و موفق به اخذ پایان کار شده اند.
     در هفتمین روز از ایام دهه فجر عملیات اجرایی هشت طرح بهسازی روستایی با اعتبار 6 میلیارد ریال در شهرستان ملایر آغاز شد.
    تاکنون 113 روستای این شهرستان مشمول طرح هادی و بهسازی روستایی شده اند که مرحله نخست بهسازی در 71 روستا به اتمام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار