مدیران خودروعصر اعتبار

از سوی شورای‌عالی شهرسازی به شهرداری تهران ابلاغ شد

ابلاغ بررسی مجدد طرح تفصیلی منطقه ۲۲ به شهرداری تهران

عصر ساختمان- دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به شهردار و استاندار تهران مصوبه این شورا را پیرامون طرح تفصیلی منطقه ۲۲ ابلاغ کرد که بر اساس ابلاغیه، مقرر شده کمیته فنی یک طرح مذکور را با رعایت چارچوب‌های شورا ارایه کند.

ابلاغ بررسی مجدد طرح تفصیلی منطقه ۲۲ به شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد در نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار تهران و محسنی بندپی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مصوبه شورای‌عالی را پیرامون طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 تهران ابلاغ کرد.

    در مصوبه فوق آمده است: به استحضار می‌رساند شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 97.10.24خود طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 تهران که در راستای تکلیف مقرر در بند 10 مصوبه مورخ 93.7.28 شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه شده است را با عنایت به مصوبه شماره 583 مورخ 97.9.19 کمیسیون ماده 5 تهران مورد بررسی قرار داد و مقرر نمود کمیته فنی شماره یک طرح مذکور را با رعایت چارچوب‌های زیر مورد بررسی قرار داده و نتیجه را جهت اتخاذ تصمیم نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه کند.

    1. شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در راستای احکام فرادست قبلی از جمله احکام مجموعه شهری و طرح جامع بر کنترل سقف جمعیت‌پذیری منطقه 22 و ایفای نقش آن به عنوان مرکز استقرار خدمات بزرگ مقیاس با غلبه تفرج و گردشگری در مقیاس ملی و فراملی تاکید می‌کند.

    2. با توجه به اینکه بر اساس گزارش شهرداری تهران به واسطه اقدامات قبلی ظرفیت سکونتی معادل 475 هزار نفر در منطقه ایجاد شده است مقرر شد کمیته فنی با همکاری موثر شهرداری تهران نسبت به احصا و بررسی حقوق و تعهدات اقدام نموده و از همه تدابیر قانونی جهت تعدیل ظرفیت مذکور استفاده کند.

    3. مجموعه ضوابط احداث بنا (اعم از پهنه بندی یا ضوابط و مقررات عام و خاص) به نحوی تدقیق شود که امکان تفسیر آتی برای آن فراهم نباشد.

    4. گسل‌های تدقیق شده و حرایم آن بر اساس آخرین ابلاغیه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در اسناد طرح، منعکس شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار