مدیران خودروعصر اعتبار

ظرفیت برق‌رسانی در کشور طی ۴۰ سال گذشته ۱۱ برابر شده است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر گفت: در ۴۰ سال گذشته جمعیت کشور ۲.۲ برابر شده و این در حالی است که ظرفیت برق رسانی ۱۱ برابر شده و وابستگی زندگی مردم به برق نیز روزانه در حال افزایش است.

ظرفیت برق‌رسانی در کشور طی ۴۰ سال گذشته ۱۱ برابر شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدحسن متولی زاده در جریان افتتاح پست 230 کیلوولت لجور در شهرستان خنداب بیان کرد: ١.٥ میلیارد نفر معادل ٢۰ درصد جمعیت جهان از نعمت برق بی بهره‌اند، اما در ایران به برکت انقلاب اسلامی پوشش برق در شهرها و روستاهای بالای ١۰ خانوار به 100 درصد رسیده است.

    وی تصریح کرد: در 40 سال گذشته جمعیت کشور 2.2 برابر شده و این در حالی است که ظرفیت برق رسانی 11 برابر شده و وابستگی زندگی مردم به برق نیز روزانه در حال افزایش است. همچنین مصرف برق در کشور ١٦ برابر شده در حالی که میزان مصرف برق در استان مرکزی 22 برابر و بالاتر از متوسط کشوری است که نشان از رشد و توسعه استان دارد.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: طی ٤۰ سال اخیر در حوزه برق جایگاه ایران با ٢٤ رتبه صعود به جایگاه ١٤ جهان رسیده است.

    وی بیان کرد: متوسط مصرف انرژی بخش تولید در کشور 50 درصد است که این شاخص در استان مرکزی به بیش از 82 درصد می‌رسد، همچنین تلفات برق در استان تک رقمی شده است و استان مرکزی طی دو سال گذشته در عبور از پیک تابستان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

    متولی زاده با تاکید بر اینکه به لحاظ کادر فنی و ساخت تجهیزات و اجرا در صنعت برق جای هیچ گونه نگرانی نیست و کشور به خودکفایی رسیده است، به مسئله اقتصاد برق در کشور اشاره کرد و افزود: نسبت به 40 سال گذشته قیمت برق 75 درصد ارزان‌تر شده است، البته مردم استان مرکزی در حد الگوی مصرف عمل می‌کنند.

    وی گفت: استان مرکزی دارای 680 هزار مشترک برق خانگی است که متوسط صورتحساب قبوض برق خانوارها 15 هزار تومان است که نشان از رعایت الگوی مصرف در این استان دارد.

    متولی زاده با اشاره به ظرفیت بند "و" تبصره 5 بودجه 97 گفت: به واسطه این ظرفیت بیش از 85 هزار میلیارد تومان از مطالبات تولیدکنندگان و پیمانکاران برق پرداخت شد که 70 هزار میلیارد تومان آن سهم نیروگاه‌ها است و در بودجه 98 نیز مجدداً این موضوع پیش بینی شده است.

    سید مهدی مقدسی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلش شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه حضور مسئولان کشوری در استان فرصت مغتنمی جهت معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان است، افزود: شهرستان خنداب در حوزه کشاورزی و فعالیت مجتمع آب سنگین به موفقیت‌هایی دست یافته است و باید به انتظارات مردم منطقه در حوزه تقویت اورژانس، بیمارستان، وضعیت راه‌ها و … توجه شود که این مسائل به تفصیل به رئیس مجلس منتقل شد.

     پست ٢٣۰ / ٦٣ لجور و خطوط ارتباطی ٢٣۰ و ٦٣ کیلوولت به ظرفیت ٢٥۰ مگاولت آمپر به ارزش ١١۰ میلیارد تومان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار