مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای شهر تهران:

سرعت وضع قوانین ترافیکی تناسبی با سرعت توسعه حمل ونقل عمومی ندارد

عصر ساختمان- اعطا گفت: ما به لحاظ سرعت توسعه حمل ونقل عمومی شرایط مطلوبی نداریم و سرعت رشد آن با سرعت وضع قوانین ترافیکی تناسبی ندارد.

سرعت وضع قوانین ترافیکی تناسبی با سرعت توسعه حمل ونقل عمومی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه جهت‌گیری ما کاهش استفاده وسایل نقلیه از سوی شهروندان است، گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از شهر حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

    سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این راستا پیش‌بینی شده از طریق درآمد حاصل از طرح ترافیک، حمل و نقل عمومی توسعه داده شود، اظهار کرد: اگر جهت‌گیری ما این باشد که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند و استفاده از وسایل نقلیه شهری کاهش یابد و در ازای آن با فعالیت‌های دیگر رونق را به محدوده ها برگردانیم دیگر شاهد خالی شدن این محلات از سکنه نخواهیم بود.

    اعطا با اشاره به شرایط موجود در منطقه 12 تهران اظهار کرد: این منطقه به لحاظ سرانه جمعیت وضعیت مطلوبی ندارد و بخش‌هایی از آن خالی از سکنه است ولی از طریق فعالیت‌هایی که حیات را به این بافت برگردانده رونق گرفته است.

    وی افزود: علی‌رغم اینکه سالها محدودیت ترافیکی داشته‌ایم اما سرعت وضع قوانین و مقررات ترافیکی با سرعت توسعه حمل و نقل عمومی تناسب ندارد و ما به لحاظ سرعت توسعه حمل و نقل عمومی سرعت مطلوبی نداریم.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه این وضعیت دلایل مختلفی دارد، اظهار کرد: تمام این مسئله از طریق اخذ عوارض حل نمی‌شود، چنانچه ترخیص واگن‌های مترو که در گمرک متوقف شده، از طریق اخذ عوارض حل نمی‌شود و مشکل جای دیگری است.

    اعطا با تاکید بر اینکه باید مدهای مختلف حمل ونقل را در کنار یکدیگر تقویت کنیم، اظهار کرد: مترو، اتوبوس، BRT و دوچرخه باید در کنار هم تقویت شوند و منظومه‌ای را شکل دهند که باهم کار کنند.

    سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی از این موارد مانند مترو زیرساخت‌هایشان آماده است، اما نیازمند تجهیزاتی هستند که باید برای بهره‌برداری آماده شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار