مدیران خودروعصر اعتبار

صدور اسناد مالکیت روستایی از دستاوردهای مهم انقلاب است

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: صدور اسناد مالکیت روستایی بدون شک یکی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه خدمات روستایی بوده است.

صدور اسناد مالکیت روستایی از دستاوردهای مهم انقلاب است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اصغر گونجی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از معضلات بزرگ روستاییان کشور و همچنین استان قزوین معین نبودن حدود قانونی املاک و اراضی در داخل محدوده روستاها و نیز فقدان سند مالکیت بود.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با بیان اینکه به برکت نظام مقدس اسلامی و با تلاش و پیگیری های این نهاد همراه با سازمان ثبت اسناد و املاک در قالب برخی طرح های مبتکرانه نظیر ماده 140قانون برنامه سوم توسعه، تسهیل خوبی در صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی صورت گرفت، افزود: صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و سایر مصوبات و قوانین مربوط به برنامه های چهارم و پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز تحول گسترده ای را در حوزه خدمات روستایی به وجود آورد.
    گونجی اضافه کرد: الحاق موادی به قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن، مصوب سال 89 قانون پنجم توسعه در بخش تعیین هویت حقوقی املاک روستاییان، بسیاری از مشکلات حقوقی تملک در حریم روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار جمعیت را مرتفع ساخت و همین مساله ارزش افزوده اقتصادی املاک روستاها و بهره مندی روستاییان از امکان استفاده اسناد خود در ضمانت های حقوقی برای ورود به سرمایه های بانکی و تسهیلات را به همراه داشت.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی روستایی هستند،خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این گونه طرح ها در افق 10 ساله خود به بازنگری احتیاج دارند و همچنین با اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت روستاها شاهد مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها هستیم بنابراین باید زمینه اسکان استفاده روستاییان از اراضی محدوده روستاها را با انجام بازنگری این طرح ها فراهم آوریم.
    گونجی اضافه کرد: در حال حاضر 62 هزار سند املاک روستایی در استان قزوین صادر شده که 6 هزار مورد آن مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر بوده است.
    براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 95، استان قزوین با 102 هزار و 131 خانوار روستایی دارای 94 هزار واحد مسکونی بدر این مناطق بوده که 48 درصد آن ها بهسازی و مقاوم سازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار