مدیران خودروعصر اعتبار

جزییات تفاهم نامه نوسازی بافت‌های فرسوده تهران

عصر ساختمان- ظهیری با تشریح جزییات تفاهم نامه با شرکت بازآفرینی شهری و سازمان نوسازی شهر تهران، از هدف گذاری ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در بلندمدت خبر داد و گفت: قرارداد ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در منطقه ۱۷ تهران منعقد شده است.

جزییات تفاهم نامه نوسازی بافت‌های فرسوده تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، روزبه ظهیری درباره تفاهم‌نامه مشترک گروه سرمایه‌گذاری مسکن، شرکت بازآفرینی شهری و سازمان نوسازی شهر تهران و آخرین وضعیت اجرای آن اظهار داشت: در این تفاهم سه جانبه 7 قطعه زمین به مساحت حدود 100 هزار مترمربع در بافت‌های فرسوده یا بافت‌های پشتیبان فرسوده متعلق به شهرداری تهران در فرآیندی با جذب سرمایه‌گذار‌ توسعه می‌یابند.
    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به هدف‌گذاری ساخت 3 هزار واحد در بلند مدت در قالب این تفاهم سه جانبه افزود: بر همین اساس طبق توافق با سازمان نوسازی شهر تهران، مقرر شد گروه سرمایه‌گذاری مسکن به طور ویژه با بررسی 7 قطعه زمین شهرداری، عرصه‌هایی که از نظر اقتصادی و ملاحظاتِ تطابقِ با ماموریت گروه، می‌توانند منجر به قرارداد مشارکت شوند، این قراردادها منعقد شوند و بتوانیم به عنوان توسعه‌گر و انبوه‌ساز با دو هدف «افزایش تولید سبد پروژ‌ه ها» و «نوسازی بافت‌های فرسوده» ماموریت تعریف شده را انجام دهیم.
    وی با بیان اینکه نقش گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان توسعه‌گر، تامین هزینه ساخت و تعهد ساخت با کیفت است، تاکید کرد: طبق این توافق نامه، سازمان نوسازی شهر تهران به عنوان تامین‌کننده زمین و صدور پروانه‌های مربوطه و شرکت بازآفرینی شهری نیز در راستای سند ملی بازآفرینی برای اعمال مشوق‌های قانونی و انگیزشی باید ایفای نقش کنند.
    این مقام مسوول در گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: از کل هدف‌گذاری ساخت 3 هزار واحد در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه با شرکت بازآفرینی شهری و سازمان نوسازی شهر تهران، برای ساخت تعداد حدود 600 واحد مسکونی قرارداد منعقد شده یا در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارند و سایر زمین‌ها نیز با ادامه مذاکرات تعیین تکلیف خواهد شد.
    وی افزود: در راستای تعهد به این توافق نامه تاکنون پروژه‌ای با پیش بینی حدود 150 واحد مسکونی در منطقه 17 تهران منجر به عقد قرارداد شده است. در همین منطقه پروژه دیگری نیز با ظرفیت 400 تا 500 واحد مسکونی در مراحل نهایی انعقاد قرارداد قرار دارد. علاوه بر این پروژه دیگری نیز در منطقه 15 که از مناطق بافت فرسوده هست، تعریف شده که در مرحله مطالعات قرار دارد و طرح امکان‌سنجی آن تهیه شده است و امیدواریم به زودی به عقد قرارداد منتج شود.
    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به تعریف پروژه دیگری در منطقه 18 تهران اظهار کرد: برای اجرای پروژه در این زمین نیز طرح اولیه آماده شده است که اگر در روند مصوبات کمیسیون ماده 5 و صدور پروانه‌ها تسریع شود، گام جدیدی در بافت فرسوده در راستای سیاست‌های گروه سرمایه‌گذاری و سیاست‌های حاکمیتی دولت برداشته شده است.
    ظهیری با بیان اینکه در واگذاری این پروژه‌ها تلاش می‌کنیم از تسهیلات ارزان قیمت بافت فرسوده و همچنین تسهیلات مشارکت مدنی و تبدیل آن به فروش اقساطی استفاده کنیم، گفت: مبنای ما این است که شرایط واگذاری به صورت اقساط را فراهم کنیم تا اقشار متوسط بتوانند این واحدها را دریافت کنند.
    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن درباره زمان‌بندی اجرای این پروژه‌ها گفت: به محض ابلاغ قرارداد و دریافت مصوبه کمیسیون ماده 5، قرارداد وارد مرحله اجرایی می‌شود که پس از آن کل فرآیند اجرای پروژه‌ها به تناسب حجم پروژه‌ها بین 30 تا 40 ماه متغیر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار