مدیران خودروعصر اعتبار

دکوراسیون مکزیکی برای سلیقه ایرانی!

عصر ساختمان- چیدمان به سبک مکزیکی پر از سمبل، شکل و رنگ است. شبیه فلفل‌های قرمز تند و کلاه‌های بزرگ مکزیکی است. این سبک تا دل‌تان بخواهد جزییات دارد. شاید ساختن تک‌تک این جزییات سخت باشد اما هماهنگ کردن رنگ‌ها و طرح‌ها در این نوع چیدمان چندان سخت نیست.

دکوراسیون مکزیکی برای سلیقه ایرانی!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از چیدانه، چیدمان به سبک مکزیکی پر از سمبل، شکل و رنگ است. شبیه فلفل‌های قرمز تند و کلاه‌های بزرگ مکزیکی است. این سبک تا دل‌تان بخواهد جزییات دارد. شاید ساختن تک‌تک این جزییات سخت باشد اما هماهنگ کردن رنگ‌ها و طرح‌ها در این نوع چیدمان چندان سخت نیست. یک خانه مکزیکی چه بزرگ باشد و چه کوچک گرم و ‌مهمان‌نوازانه است. اگر می‌خواهید خانه را به سبک مکزیکی تزیین کنید، با چیدانه همراه باشید تا درباره مهم‌ترین المان‌های این سبک بدانید.

    ترکیب رنگ ها در سبک مکزیکی

    اگر می‌خواهید خانه‌تان با رنگ‌های آرام و کم جنب‌وجوش تزیین شود، سبک مکزیکی مناسب شما نیست. یک خانه مکزیکی در اصل یک پالت پر از رنگ است؛ ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم. رنگ‌های غالب این سبک قرمز، نارنجی، آبی و سبز است.

    پارچه‌بافی روی مبل‌

    این سبک سرشار از صنایع دستی بافتنی و گلدوزی است. بافت‌هایی با رنگ‌های شاد و متضاد را می‌توانید به عنوان پتو یا رومبلی در خانه استفاده کنید. کوسن‌های رنگی و فرش‌های دستباف با رنگ‌های جیغ مهم‌ترین بخش یک خانه مکزیکی اصیل است.

     

    هندسه در کاشی‌های مکزیکی

    اگر خانه‌تان دوبلکس است یا داخل آن چند پله وجود دارد، بهتر است فاصله‌ میان‌پله‌ها را با کاشی‌های مکزیکی پر کنید. نقش‌های روی این کاشی‌ها با دست نقاشی شده است این نقش‌ها معمولا اشکال هندسی درم هستند که داخل هم مدام تکرار می‌شوند. اگر پله‌ای در خانه ندارید، کافی است از این کاشی‌ها در میان کاشی‌های آشپزخانه استفاده کنید تا روح مکزیک در خانه‌تان جاری شود.


    گیاهان استوایی در طراحی به سبک مکزیکی

    هرچند استفاده از گیاهان استوایی یا گرمسیری در فضای داخلی خانه امکان‌پذیر نیست اما اگر حیاط یا بالکن بزرگی دارید، حسابی دست‌تان برای گلکاری باز است. می‌توانید درختچه‌های کوچک را در حیاط بکارید و فضایی استوایی بسازید. استفاده از رنگ‌های‌تر و تازه وابسته به طبیعت یکی از المان‌های دکوراسیون با حال و هوای مکزیکی است. اگر هم در آپارتمان زندگی می‌کنید و چندان امکان نگهداری گلدان‌های طبیعی را ندارید، می‌توانید با گیاهان مصنوعی رنگ و لعاب دکوراسیون مکزیکی را به خانه‌تان بیاورید.


    تزیین دیوار، اصالت سبک مکزیکی

    تزیینات دیواری نشان‌دهنده اصالت یک خانه مکزیکی است. یک آینه در قاب دست‌ساز و کارشده، کلاه‌های قدیمی، نقاشی‌های مکزیکی و... چیزهایی است که همیشه در یک خانه مکزیکی روی دیوار می‌بینید حتی گاهی از گلیم‌های زیبا هم برای تزیین دیوار خانه استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید آنچه برای تزیین دیوار خانه‌تان در نظر می‌گیرد باید خاص‌تر باشد و پشت هر چیزی که به دیوار خانه‌تان می‌زنید باید فکری داشته باشید.


    درهای چوبی قلم زنی در سبک مکزیکی

    درهای چوبی قلم‌زنی شده خانه‌تان را به یک خانه مکزیکی تمام‌عیار تبدیل می‌کند. این در می‌تواند به‌عنوان در ورودی یا در اتاق‌خواب‌ها استفاده شود حتی می‌توانید برای تزیین گوشه خانه‌تان را با این در جذاب کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار