مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان محیط زیست عنوان کرد؛

صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی کشور امسال کلید می خورد

عصر ساختمان- معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پروژه بزرگ صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی کشور در خلیج فارس از سوی سازمان حفاظت محیط زیست امسال آغاز می شود.

صدور شناسنامه برای جزایر جنوبی کشور امسال کلید می خورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، پروین فرشچی، توسعه گردشگری دریایی در سواحل و دریاهای جنوب و شمال کشور را به عنوان یکی از مهمترین اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست ذکر کرد گفت: تاکنون از این پتانسیل آنگونه که باید بهره برداری لازم صورت نگرفته است و مسئولان مربوطه در سازمان های دریایی اقدام جدی در این خصوص انجام نداده اند.    

    وی افزود: در آب های خلیج فارس تعداد زیادی جزیره وجود دارد که این جزایر نیز هنوز مورد استفاده گردشگری قرار نگرفته اند.         

    فرشچی بیان کرد: هنوز راه دسترسی گردشگران به بسیاری از این جزایر وجود ندارد در حالی که می توان گردشگران بسیاری را به این جزایر جذب کرد.     

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اقدامات عملی برای تهیه شناسنامه زیست محیطی برای جزایر جنوبی کشور آغاز شده است.       

    وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته سال جاری شناسنامه جزایر جنوبی کشور تهیه خواهد شد.               

    معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اذعان داشت: تهیه شناسنامه برای این جزایر یک پروژه طولانی مدت است اما امیدواریم با انجام مطالعات به صورت پیوسته بتوانیم هر چه سریعتر به شناسنامه محیط زیست تک تک جزایر جنوبی کشور دست یابیم.                                         

    به گفته فرشچی، طبق مطالعات انجام شده، هم اکنون 35 جزیره در خلیج فارس شناسایی شده اند که برخی از آن مسکونی و برخی نیز خالی از سکنه هستند.                                               

    معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین افزود: با تهیه این شناسنامه موقعیت زیست محیطی جزایر مشخص می شود و بر اساس آن می توان عملیات حفاظت محیط زیست را متناسب با نیاز هر جزیره انجام داد.                                                               

    فرشچی در ادامه بیانات خود یادآور شد: همچنین تهیه شناسنامه زیست محیطی جزایر باعث آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم به ویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سفر به این جزایر و ایجاد امکانات گردشگری و طبیعت گردی در آنجا خواهد شد.                                                            

    وی عنوان کرد: از سوی دیگر، زمانی که سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در این جزایر اقدام می کنند، با در اختیار داشتن شناسنامه زیست محیطی جزایر می توانیم خیلی سریعتر با بررسی طرح گردشگری ارائه شده، نسبت به اخذ مجوزهای لازم در این جزایر اقدام کنیم.               

    فرشچی در ادامه گفته های خود بر ضرورت توسعه گردشگری دریایی در جزایر خلیج فارس تاکید کرد و گفت: باید هر چه سریعتر اقدامات عملی در راستای توسعه گردشگری در سواحل و به ویژه جزایر بسیار منحصر به فرد خلیج فارس صورت گیرد.                                             

    وی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از جزایر خلیج فارس بکر و دست نخورده هستند و به دلیل ناشناخته ماندن، طبیعت گردان نیز از دیدن آنها محروم مانده اند.

    معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: همچنین باید راه دسترسی مناسب به این جزایر نیز از سوی مسئولان مربوطه ایجاد شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار