مدیران خودروعصر اعتبار

تحقق ۷۵ درصدی درآمدهای شهرداری منطقه ۴

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۴ با اشاره به تحقق ۷۵ درصدی درآمدهای این منطقه گفت: امیدواریم وزارت کشور، استانداری و فرمانداری برای حل معضلات آسیب های اجتماعی منطقه با ما همراه شوند.

تحقق ۷۵ درصدی درآمدهای شهرداری منطقه ۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سیدعلیرضا حسینی در نشست خبری امروز به تشریح افتتاح 44 پروژه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی عمرانی و ...  پرداخت و گفت: این پروژه ها چهارشنبه این هفته در چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان شهری افتتاح خواهد شد.

    وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه های در دست افتتاح مجموعه چند منظوره شهربانو در ناحیه شش شهرداری منطقه 4 است تصریح کرد: این مجموعه در فضای 5 هزار متر مربع با هزینه 40 میلیارد تومانی در یکی از کم برخوردار ترین نواحی منطقه احداث شده است. مساله مهم دیگر اینکه با وجود اینکه 51 درصد جمعیت منطقه را بانوان تشکیل می دهند تاکنون مجموعه شهربانو در این منطقه احداث نشده بود و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به فراخور نیاز منطقه مجموعه های مشابه احداث کنیم.

    حسینی به تشریح سایر پروژه های آماده شده اشاره کرد و گفت: شرق تهران نسبت به غرب مظلوم واقع شده و باید تلاش کنیم کمبودهای آن را مرتفع کنیم در همین راستا بوستان مسافر در محدوده بزرگراه بابایی ورودی شرقی شهر تهران در مساحت 9 هزار متر مربع ایجاد شده که البته در آینده توسعه خواهد یافت. همچنین بوستان ملت در مساحت 8 هزار متر مربع برای استفاده معلولین در ناحیه دو منطقه بهسازی شده است. از دیگر پروژه های مهم منطقه تکمیل خیابان احسان، گشایش رمپ های دسترسی در بزرگراه های منطقه از جمله امام علی (ع) صیاد شیرازی است.

    حسینی با اشاره به به بدهی 600 میلیارد تومانی شهرداری منطقه 4 شهر تهران گفت: در یک سال گذشته تلاش شد مبلغ 200 میلیارد تومان از این بدهی را پرداخت کنیم اما همچنان 400 میلیارد تومان بدهکار هستیم. این بدهی که بدهی تلنبار شده از سال های 87 تا 96 است در بخش های مختلف است از جمله بدهی به 1187 پیمانکار، بدهی 30 ملک از پروژه امام علی (ع) که تلاش داریم در سال آینده آن را پرداخت کنیم البته نکته مهم این است که در تجمیع بدهی منطقه با مطالبات از سوی پیمانکاران مواجه شدیم که قرارداد نداشتند و یا فاقد سند بودند. همچنین شاهد قراردادهایی با صورت وضعیت های صوری بودیم که با تلاش بسیار موفق شدیم بدهی ها را واقعی کنیم.

    شهردار منطقه 4 درپاسخ به مهر از تحقق 75 درصدی درآمدهای منطقه در سال جاری خبر داد و گفت: این درآمدها از محل صدور پروانه، دریافت معوقات، پروژه های مشارکتی و املاک بوده است.

    وی درباره بودجه سال 98 منطقه نیز گفت: ما پیشنهاد 350 میلیارد تومانی داشتیم اما با توجه به وضعیت مالی شهرداری با بودجه 300 میلیارد تومانی موافقت شد. از مجموع این مبلغ 95 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی و مابقی برای حقوق و دستمزد و هزینه های جاری است.

    وی درباره دکل های فشار قوی در منطقه 4 نیز گفت:85 دکل فشار برق قوی در منطقه وجود دارد که با رایزنی های صورت گرفته با وزارت نیرو امیدواریم این دکل ها ساماندهی شوند البته از شهردار تهران خواسته ایم در جلسه هیات دولت برای ساماندهی دکل های فشار قوی این منطقه مکاتبات لازم را انجام دهد. بر اساس بررسی های صورت گرفته که در سال گذشته 60 میلیارد تومان هزینه ساماندهی دکل ها بود که این مبلغ در سال جاری قطعا افزایش یافته است.

    حسینی درباره آسیب های اجتماعی منطقه نیز گفت: این موضوع بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه مهاجرت های بسیاری از شرق کشور به منطقه صورت می گیرد از شورای اجتماعی وزارت کشور، فرمانداری و استانداری تهران خواستیم تا درباره رسیدگی به مشکلات آسیب های اجتماعی منطقه با ما همراه شوند.

    وی همچنین به کمبود سوله های مدیریت بحران در منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع در دستور کار است و همچنین درباره سوله های بحرانی که تغییر کاربری یافته است مذاکرات لازم صورت گرفته است در یک مورد که سوله مدیریت بحران منطقه به شهربازی تبدیل شده است مراحل قضایی برای بازپس گرفتن آن در حال انجام است اما از آنجا که قرارداد 10 ساله برای واگذاری این سوله منعقد شده است فرآیند بازپس گیری آن مشکل است.

    حسینی درباره باغ پرندگان گفت: پروژه باغ پرندگان پروژه فرامنطقه ای است که پیش از اتمام سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. فاز دوم این پروژه تکمیل شده است و هزینه آن تاکنون 300 میلیارد تومان بوده است البته در بهره برداری از این پروژه در نظر داریم مدیریت آن را به صورت یکپارچه به بهره بردار واگذار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار