مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب لایحه افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران کلیات و جزئیات لایحه افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی تصویب کردند.

تصویب لایحه افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، در نوبت عصر صد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران لایحه افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی بررسی شد.

    محمد سالاری در رابطه با این لایحه گفت: بناهای ساختمانی بر اساس تعداد طبقات و متراژ باید در مهلتی مشخص تمام شوند و اگر تمام نشوند، بر اساس مصوبه‌های قبلی یک سال مهلت دارند اما پس از گذشت این یک سال این افراد باید نسبت به پرداخت عوارض اقدام می‌کردند چرا که ساختمان‌های رها شده در سطح شهر از دیدگاه رسانه‌ها و مردم تایید شده نیستند.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ادامه داد: در محتوای این مصوبه تغییراتی اعمال شده است قبلا این گونه نبود که بر اساس مساحت بنا عوارض را تعیین کنند، اما اکنون این عوارض را در لایحه فعلی تطبیق کرده‌اند.

    وی افزود: همچنین تاکید ما این بوده که برای تعاونی‌های مسکن از آنجا که کارکنان آنها به زحمت پول جمع می‌کنند تا پروژه‌ها را تمام کنند ارفاقی در نظر گرفته شود.

    احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این لایحه اظهار داشت: با افزایش قمیت‌ها اکنون همه مثل تعاونی‌های مسکن هستند یعنی مجوزها را گرفته‌اند و عوارض مختلف را پرداخت کرده‌اند در صورتی که فرقی با تعاونی‌های مسکن ندارند اکنون قیمت‌ها به صورت تصاعدی بالا می‌رود و همه از این موضوع تاثیر می‌پذیرند.

    در ادامه بهاره آروین، عضو دیگر شورای شهر در موافقت با این لایحه گفت: وقتی یک سازنده از اتمام یک ساختمان انصراف می‌دهد این تنها به دلیل عوارض نیست بلکه به دلیل هزینه‌های دیگر ساختمانی نیز هست چنین فردی با رها کردن ساختمان نیمه‌تمام حقوق شهر را از نظر سیما و منظر و ... تضییع می‌کنند از حقوق مردم شهر نباید بگذریم و این لایحه ممکن است بتواند برای افراد انگیزه‌ای شود تا ساختمان‌ها را زودتر تمام کنند.

    در ادامه جلسه کلیات لایحه افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی با 17 موافق و دو مخالف به تصویب رسید همچنین از آنجا که مواد این لایحه هیچ پیشنهاد و مخالفی نداشت مواد 1 تا 5 آن با 20 موافق و یک مخالف تصویب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار