مدیران خودروعصر اعتبار

تخلیه یک مجتمع مسکونی ناایمن در منطقه ۸

عصر ساختمان- به منظور حفظ جان و امنیت شهروندان، یک مجتمع مسکونی ۱۸ واحدی که اقدام به گودبرداری غیراصولی در طبقه منفی سه کرده بود، اخطار تخلیه گرفت و به ایمن سازی ملک ملزم گردید.

تخلیه یک مجتمع مسکونی ناایمن در منطقه ۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بهمن نوری شهردار منطقه در این باره توضیح داد: این ملک در خیابان148 غربی تهرانپارس قرار دارد و خود دارای طبقات منفی یک و دو بوده که به صورت غیرقانونی و در تخلفی محرز به گودبرداری غیر اصولی و شبانه برای بهره برداری از طبقه منفی سه اقدام کرده است.
    وی ادامه داد: عوامل اجرایی ناحیه یک به محض اطلاع از این اقدام، به ملک مذکور مراجعه و گودبرداری را متوقف کردند. متعاقب آن، در راستای تبصره بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها کمیسیون رفع خطر تشکیل جلسه داد. بر این اساس به علت خطرآفرین بودن گودبرداری برای ساکنان، املاک همجوار و شهروندان عبوری از محل ملک، نظریه تخلیه فوری ملک صادر شد و مالک به اسکان مستأجران در مکان دیگر ملزم گردید.
    بر اساس گزارش شهرداری منطقه 8، وی تاکید کرد: همچنین مقرر شده است ساختمان زیر نظر سازمان نظام مهندسی و مشاوران ذی صلاح ایمن سازی گردد.
    به گفته نوری، موضوع تخلف ساختمان مذکور به دادسرای عمومی انقلاب ناحیه 137 ویژه شهرداری ها منعکس  و دستور قضایی لازم برای اجرای رأی کمیسیون رفع خطر اخذ شده است. در عین حال کلانتری 147 رأی را به مالکان و ساکنان این ساختمان ناایمن ابلاغ کرده و بنرهای هشدار دهنده نیز در محل نصب شده است. علاوه بر این، به منظور کاهش بار اضافی به ساختمان، مقابل در پارکینگ های این ساختمان با نیوجرسی مسدود شده است و یک باب باشگاه ورزشی طبقه منفی یک هم به حالت تعطیل درآمده است.

    شهردار منطقه 8 تاکید کرد: تمامی اقدامات به منظور حفاظت از جان و مال شهروندان صورت می گیرد و این اقدام ششمین برخورد ما با ساختمان های ناایمن در طول سال 97 بود. در موضوع ایمن سازی ساختمان های ناایمن، منطقه 8 جزء مناطق پیشرو از طریق مراجع قانونی و دادستانی است. پیش از این هم شاهد پلمب ساختمان ها و پاساژهای ناایمن دیگر بوده ایم که امیدواریم با این گونه اقدامات شهروندان عزیز را از انجام به موقع آن دسته از وظایفمان که با جان آنان سر و کار دارد مطمئن سازیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی