مدیران خودروعصر اعتبار

تخصیص اعتبار تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

عصر ساختمان- در سال های ۹۱ تا ۹۶، حدود ۱۲ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شد که از این میزان حدود ۷ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

تخصیص اعتبار تسهیلات نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به وضعیت بافت های فرسوده در کشور، گفت: در شرایط کنونی براساس آمارها حدود 127 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیرایمن و ناپایدار در کشور وجود دارد.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین بر اساس آمارها، حدود 7 میلیون واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده قرار دارد که در این مساکن حدود 8 میلیون نفر زندگی می کنند.

    وی با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود وضعیت بافت فرسوده در کشور، گفت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 96، از سال 91 تا سال 96 تنها 44 درصد از اعتبارات در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت های فرسوده اختصاص داده شده است.

    کیانپور ادامه داد: در 6 سال گذشته، اعتباری حدود یک هزار و 182 میلیارد تومان برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شد که از این اعتبار حدود 517 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

    وی افزود: همچنین در سال های 91 تا 96، حدود 12 هزار و 675 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شد که از این میزان حدود 7 هزار و 176 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در سال های 97 و 98 توجه ویژه ای به حوزه بافت های فرسوده صورت گرفته و در این راستا دولت اعتبارات قابل قبولی در لایحه بودجه سال 98، برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اختصاص داده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: توجه ویژه دولت به نوسازی بافت فرسوده، علاوه بر بهبود وضعیت شهرنشینی و کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی، موجب افزایش اشتغال زایی در کشور می شود، به طوری که بر اساس آمارها با فعال شدن بخش نوسازی بافت فرسوده، حدود یک میلیون اشتغال ایجاد می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار