مدیران خودروعصر اعتبار

مالیات بخش املاک برون‌سپاری می‌شود

عصر ساختمان- یک مسئول سازمان مالیاتی گفت: تاکنون ۴۲ درصد نیروهایی که در بخش املاک و مشاغل گرفتار بودند ساماندهی شده‌اند و در صدد هستیم بخش املاک برون سپاری شود.

مالیات بخش املاک برون‌سپاری می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، محسن ابراهیمی نماینده سازمان امور مالیاتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در حوزه مشاغل درصد مالیات نسبت به تمامی منابع مالیاتی و درآمدهای عمومی 5 درصد است و این رقم با توجه به اینکه در حوزه مشاغل فعالان اقتصادی ظرفیت های بالاتری دارند، عدد پایینی است.

    وی افزود: در گذشته مقدار زیادی از مالیات های مشاغل بیشتر به دلیل کمبود اسناد و مدارک به صورت برآورد تعیین می شد که خوشبختانه با رویکرد و سیاست اخیر سازمان مالیاتی کشور و با همراه کردن طرح جامع مالیاتی و اطلاعات مالیاتی در حال گذر از این مرحله هستیم.

    این مسئول در سازمان مالیاتی افزود: مشاغل به سه دسته تقسیم شده است. مشاغل کوچک با استفاده از ظرفیت قانونی تبصره 100 و اعلام سازمان مالیاتی انجام می شود و علاوه بر این در رسیدگی اظهارنامه ها اعلام می شود که در صورت تمایل مالیات سال گذشته قطعی می شود که حدود 50 درصد مشاغل به این طریق ساماندهی شدند.

    وی ادامه داد: سایر افرادی که اظهارنامه داده اند نیز دو گروه هستند؛ یا مدعی هستند نباید به میزان سال گذشته مالیات دهند که با بررسی اطلاعات رسیدگی می شود همچنین با بررسی اطلاعاتی که از سامانه ها به دست می آید در صورت مغایرت رسیدگی می شود.

    ابراهیمی گفت: مشکل اصلی مالیات طرح و پیشنهاد نیست بلکه در مقایسه با کشورهای توسعه یافته و رشد یافته ریشه اصلی نیاز به درآمد مالیاتی بر می گردد. در حوزه اصناف و گمرک سازمان مالیاتی به تنهایی نمی تواند پیگیر باشد، بلکه وجود طرح جامع زمانی اثرگذار است که پایگاه اطلاعاتی کامل شود همچنین ارکان دیگر دولت نیز باید همکاری داشته باشند

    نماینده سازمان امور مالیاتی گفت: از نظر کار بخشی مربوط به سازمان مالیاتی می شود که 42 درصد نیروهایی که در بخش املاک و مشاغل گرفتار بودند ساماندهی شده اند و در صدد هستیم بخش املاک برون سپاری شود. در بخش مشاغل دامنه خود اظهاری افزایش یافته و کسانی که درآمدهای بالایی دارند از طریق اطلاعات دیده می شود؛ فرهنگ مالیاتی در حال تغییر است مخصوصا در حوزه اصناف به سمت فرهنگ سازی رفته اند و درک این موضوع که هر کس درآمد و ثروت بیشتری دارد مالیات بیشتری باید بپردازد، آسان تر شده است

    نماینده سازمان امور مالیاتی گفت: سال 95 مشاغل 5 درصد کل درآمدهای مالیاتی را تشکیل می دادند که از این رقم 85 تا 90 درصد وصول شد. در بخش حقوق کارکنان نیز نسبت مالیات 5 درصد است که به دلیل نظم داشتن بیش از 90 درصد آن وصول شده؛ سهم درآمدهای مالیاتی حقوق 55 هزار میلیارد و سهم مالیات مشاغل 53 هزار میلیارد تومان بود. تعداد درآمدی افراد در حوزه مشاغل بسیار پایین است که باید برای سطح درآمدی متوسط جامعه و عموم کشور راهکارهای لازم ایجاد شود.

    وی درباره تامین رقم مالیاتی 153 هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال آینده در نظر گرفته شد، گفت: رقم دیده شده در لایحه بودجه بر اساس افزایش نسبت های مالیاتی بوده است. وی گفت: در ریز انواع مالیات ها و منابع مالیاتی افزایش یک یا 2 درصدی پیش بینی شده بود که در حوزه مشاغل هم در همین نسبت مالیات بسته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار