مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش آمار برخوردهای قضایی با زمین خواران

عصر ساختمان- رئیس دادگستری استان تهران گفت: در سال جاری آمار برخوردهای قضایی با زمین خواران افزایش داشته است.

افزایش آمار برخوردهای قضایی با زمین خواران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، غلامحسین اسماعیلی با اشاره به برخوردهای قضایی با زمین خواران و متعرضین به منابع طبیعی،گفت: اقدامات از ناحیه سازمان های متولی زمین و مسکن و هم از سوی دستگاه قضایی برای برخورد با پدیده زمین خواری گسترده تر شده است و برخورد ها ناشی از تحرک متولیان در مقابله با این پدیده است.

    وی از افزایش آمارهای برخورد قضایی با زمین خواران خبر داد و گفت: آمار ها از افزایش برخورد ها خبر می دهد ولی در اغلب موارد که در 7ماهه امسال با آنها برخورد شد، برخورد با اقداماتی بوده است که از سوی افراد سودجو انجام شد. برخورد های قضایی صرفا ناظر به تخلفات رخ داده در سال جاری نیست و با تخلفات سال گذشته هم برخورد کردیم.

    رئیس دادگستری تهران اظهار داشت: در دوره اخیر وزارت نیرو و سازمان آب در امر برخورد با زمین خواری اقدامات خوبی انجام دادند و عملکرد این نهاد را نیز مثبت ارزیابی می کنیم.

    اسماعیلی در خصوص نحوه برخورد با مسئولان و دست اندرکاران مرتبط با بحث زمین خواری،گفت: در ارتباط با این قضیه یک سری اقدامات را قبلا انجام دادیم و بیشتر ناظر به مواردی بوده که در برخی متولیان زمین و مسکن انجام داده بودند.برخی از پرسنل دستگاه دولتی اطلاعات مربوط به اراضی دولتی را در اختیار افراد سود جو قرار می دادند و به ندرت در رده های روسا بودند این اقدام با پیگیری جدی دستگاه قضایی همراه بود.
    وی تصریح کرد: با اقدامات قضایی این عناصر شناسایی شدند و در مورد برخی از آنها حکم صادر شده است.

    رئیس دادگستری تهران از یکی دیگر از برخوردها با زمین خواران خبر داد و گفت: اقدام دیگری در نیمه دوم سال جاری اجرا کرده ایم مبنی بر اینکه برخی از موارد تخلف که بدون نظر کمیسیون مربوط پروانه صادر شده و صدور این مجوز مستلزم این بوده که کمیسیون تبصره یک مجوزه لازم را صادر کند اما شهروندان از دهداری،شهرداری مجوزها راگرفته اند. برای برخوردبا متخلفین صدور پروانه هایی که صادرکردند باید تحت تعقیب قرار گیرند تا از تخلفات آتی پیشگیری کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار