مدیران خودروعصر اعتبار

در رشت انجام شد

راه‌اندازی وای فای رایگان در یک پیاده راه فرهنگی

عصر ساختمان- چتر وای فای اینترنت پیاده راه فرهنگی رشت گشوده شد.

راه‌اندازی وای فای رایگان در یک پیاده راه فرهنگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سید محمدعلی ثابت قدم - شهردار رشت - روز چهارشنبه با بیان اینکه منابع انسانی هر شهر سرمایه اصلی و ثروت آن شهر محسوب می شود، گفت: شهروندان نیاز دارند تا در کنار کاهش هزینه‌های زندگی شاهد افزایش سرعت زندگی نیز باشند که این امر با بستر سازی فناوری و ارتباطات در زندگی و به ویژه در فضاهای عمومی و پرتردد مثل پیاده راه‌ها و پارک‌ها و بستر کالبدی شهر تحقق می یابد.

    وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیکی و فناوری می تواند تا حد چشمگیری از حمل و نقل و ترافیک شهری جلوگیری کند افزود: بسیاری از ناهنجاریهای جامعه از ترددهای شهری شکل می گیرد و فراهم آوردن یک بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های الکترونیکی و هوشمند برای تبادلات سازنده و انجام فعالیت‌ها منجر به کاهش این آسیب ها می‌شود.

    ثابت قدم ادامه داد: با افتتاح چتر وای فای رایگان در بافت فرهنگی تاریخی مرکزی شهر رشت بسیاری از شهروندان که در این نقطه تردد می کنند امکان استفاده از اینترنت رایگان فراهم شده است.

    او از برگزاری برنامه های مرتبط با توسعه الکترونیک شهری به صورت جشنواره ای در رشت در ماه های آینده خبر داد.

    مدیر فناوری و اطلاعات شهرداری رشت هم در این مراسم گفت: شهروندان مخاطبین اصلی در ارائه خدمات هستند و شهر الکترونیک بدون شهروند الکترونیک معنا و مفهوم اصلی خود را نخواهد داشت.

    علیجانی با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی رشت محل تردد شهروندان و بستر کالبدی شهر محسوب می شود افزود: وای فای اینترنت رایگان در این محدوده محیط مناسب و امنی را برای انجام بسیاری از فعالیت های الکترونیکی شهروندان فراهم می کند.

    وی اضافه کرد: ایجاد چنین بسترهایی در محیط های عمومی در ترغیب شهروندان جهت استفاده از فعالیت های فناوری و اطلاعات بسیار مؤثر است و به دنبال آن سلامت و بهداشت روانی و کاهش تردد و ترافیک شهری اتفاق می‌افتد.

    علیجانی خاطرنشان کرد: در طرح وای فای اینترنت رایگان حجم 100 مگابایت اینترنت برای هر دستگاه موبایل و تبلت برای شهروندان پیش بینی شده است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی