مدیران خودروعصر اعتبار

چرا افزایش ۳۰ درصدی نرخ پایه خرید تضمینی برق اجرا نشد؟

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: چندی پیش پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی نرخ پایه خرید تضمینی برق انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح و با موافقت وزیر نیرو نیز مواجه شد، اما متاسفانه به مرحله‌ی اجرا نرسید.

چرا افزایش ۳۰ درصدی نرخ پایه خرید تضمینی برق اجرا نشد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدمحمدجواد موسوی با بیان این‌که وزیر نیرو به‌دلیل کمبود منابع با اجرای این طرح مخالفت کرده است، اظهار کرد: علی‌رغم این‌که انتظار حمایت دولت را از انرژی‌های تجدیدپذیر داشتیم، اما متاسفانه با عقب‌نشینی آن‌ها در این عرصه روبه‌رو هستیم.

    وی با بیان این‌که در حال حاضر خرید تضمینی از نیروگاه‌های خورشیدی در بخش خانگی برای هر کیلووات ساعت 800 تومان و برای مزارع خورشیدی 490 تومان است، ادامه داد: علی‌رغم این‌که قرار بود تاکنون 30 درصد افزایش در این نرخ‌ها صورت بگیرد، اما متاسفانه محقق نشد و قیمت‌ها همچون سابق است و بعید می‌دانم که دیگر تغییری در این قیمت‌ها حاصل شود.

    عضو هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با تاکید بر این‌که باید نرخ پایه خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها، حداقل 2.5 برابر افزایش یابد که شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه باشیم، گفت: محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیرها وجود دارد که اتفاقات این‌چنینی نیز می‌تواند مزید برعلت شود.

    وی با اشاره به اهمیت حمایت دولت از انرژی‌های تجدیدپذیر، بیان کرد: امید می‌رود که در بخش‌های دیگر، انرژی‌های تجدیدپذیر مورد حمایت بیش‌تر دولت قرار بگیرد، چراکه تنها در این شرایط می‌توانیم شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه باشیم.

    البته رضا اردکانیان - وزیر نیرو - چندی پیش با اشاره به این‌که مشکلات نوسانات نرخ ارز بر حوزه تجدیدپذیرها در حال بررسی و حل و فصل است، گفته بود: با تحقق این مساله حضور سرمایه‌گذاران در این بخش سرعت بیش‌تری خواهد گرفت. ما در این بین امکانی را فراهم کرده‌ایم و دستورالعمل آن نیز ابلاغ شده که سرمایه‌گذاران مختلف بخش خصوصی بتوانند نسبت به انعقاد قراردادهای صادرات برق به کشورهای همسایه اقدام کنند و ما تنها تسهیلات لازم برای این بخش را فراهم و شبکه را در اختیار آن‌ها بگذاریم.

    وی با تاکید به این‌که ظرفیت نصب‌شده انرژی‌های تجدیدپذیر ایران تا برنامه ششم توسعه باید به 5000 مگاوات برسد، ابراز کرد: بر این اساس، دولت دوازدهم در چهار ساله کاری خود هدف 4000 مگاواتی را در نظر گرفته است؛ در حال حاضر نیز ظرفیت فعلی نصب شده تجدیدپذیرها به بیش از 650 مگاوات رسیده و با توجه به این‌که قراردادهای متعددی در دست اجراست، از این رو پیش‌بینی می‌کنیم تا پیک تابستان سال آینده، حدود 500 مگاوات ظرفیت جدید نیز به واحدهای فعلی ما افزوده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار