مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن در اردبیل:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد روستایی در کشور مقاوم‌سازی شد

اجرای طرح مسکن معیشت محور در روستاها

عصر ساختمان:معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به وجود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور گفت: از این تعداد در ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده که شامل ۴۰ درصد واحدهای روستایی می‌شود.

یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد روستایی در کشور مقاوم‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، عزیزالله مهدیان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه مسکن روستایی استان اردبیل اظهار داشت: طرح «مسکن معیشت محور» از برنامه‌ها جدید و مهم بنیاد مسکن بوده که در روستاهای کشور اجرا می‌شود که در این زمینه تفاهم‌نامه نیز با جهاد کشاورزی امضا شده است.

    وی تصریح کرد: براساس این طرح در کنار مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، بناهایی نیز برای رونق دامپروری و کشاورزی احداث می‌شود که ترویج انرژی خورشیدی، احیای فضاهای گردشگری روستایی و عایق‌بندی دیوارها نیز از جمله اقدامات در قالب این طرح خواهد بود.

    مهدیان با اشاره به وجود 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بیان کرد: از این تعداد در 10 سال گذشته یک میلیون و 900 هزار واحد مقاوم‌سازی شده که شامل 40 درصد واحدهای روستایی می‌شود که در استان‌های مختلف این درصد متفاوت است به طوری که در استان‌هایی همچون مازندران، گیلان و کرمان این میزان 70 درصد و در استان اردبیل 50 درصد است.

    معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اعتبارات مصوب اختصاص یافته برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: در سال گذشته 200 میلیارد تومان برای این امر مصوب شد اما تخصیص 100 درصدی نیافت که امسال نیز همین میزان مبلغ برای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستای در بودجه کشور در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به عدم رغبت روستاییان در برخی استان‌های کشور برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی افزود: با تشریح مزایا و ثمرات آن روستاییان راغب به نوسازی واحدهای خود شدند هرچند تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت واحد مسکونی کافی نبوده اما می‌توان در راستای مقاوم‌سازی آنها از این تسهیلات بهره‌گیری کرد.

    مهدیان از تلاش برای افزایش میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی و زنجیره‌ای شدن تضمین بانکی آنها خبر داد و گفت: برای رسیدگی به روستایی‌هایی که در معرض خطر و حوادث قرار دارند هیچ گونه محدودیتی در زمینه اختصاص اعتبار از محل حوادث مسکن روستایی وجود ندارد و در این زمینه اقدام می‌شود.

    معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان اردبیل با توجه به وجود بیشترین فضای معیشتی و گردشگری در کشور در اجرای طرح مسکن معیشت‌محور می‌تواند موفق عمل کند، اظهار کرد: به دلیل ماندگاری و نشاط مردم، روستاهای استان به عنوان روستاهای زنده شناخته شده که با توجه به این امر تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در این استان افزایش می‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار