مدیران خودروعصر اعتبار

اتمام مسکن مهر خراسان جنوبی تا اسفند ۹۷

عصر ساختمان- تکمیل همه مسکن مهر استان خراسان جنوبی که بالغ بر ۸۰۰ واحد مسکونی است، تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

اتمام مسکن مهر خراسان جنوبی تا اسفند ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان خراسان جنوبی با اعلام اینکه تکمیل همه مسکن مهر استان که بالغ بر 800 واحد مسکونی است تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، گفت: آماده‌سازی 450 هکتار اراضی در زعفرانیه بیرجند برای اجرای طرح تخصیص زمین برای احداث مسکن حسب دستور رییس جمهوری و تاکید وزیر راه و شهرسازی در حال انجام و پیگیری است.

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که به همراه دو نفر از معاونان خود در حوزه املاک و حقوقی و همچنین حوزه فنی و مهندسی به استان خراسان جنوبی سفر کرده است، در مورد تکمیل مسکن مهر خراسان جنوبی که بر عهده سازمان قرار دارد، توضیح داد: هم‌ اکنون تنها موضوع محوطه‌سازی مسکن های مهر استان باقیمانده است که در تلاش هستیم تا با همکاری اداره کل راه و شهرسازی ظرف مدت کوتاهی و تا قبل از آغاز سال 98 آنها را به اتمام برسانیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر مباحث مورد پیگیری سفر استانی خود را مذاکره با مجموعه وابسته به آستان قدس برای آماده‌سازی 450 هکتار زمین در زعفرانیه بیرجند عنوان کرد و گفت: آماده سازی 450 هکتار اراضی برای اجرای طرح تخصیص زمین برای احداث مسکن حسب دستور رییس جمهوری و تاکید وزیر راه و شهرسازی در حال انجام و پیگیری است و در صدد هستیم تا بتوانیم این اقدام ملی را به صورت ویژه در تمامی استان‌ها رقم بزنیم.

    نبیان همچنین از تشکیل جلسه‌ای دیگر با همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد و افزود: از سوی ما مکاتبه‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تخصیص زمین برای احداث واحد مسکونی در راستای تکلیف احداث 100 هزار واحد مسکونی طی دو سال آینده انجام شد و در این جلسه بار دیگر تاکید کردیم تا تعامل مورد نظر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برقرار شود و زمین در شهرهایی که مورد نیاز است در اختیار بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: همکاران بنیاد مسکن باید تعداد واحدهای مسکونی که برای احداث زمین در استان‌های مختلف موردنیاز دارند به تفکیک استان و شهر به ادارات کل راه و شهرسازی اعلام کنند و در مورد استان خراسان جنوبی نیز بنیاد مکلف است این اقدام را انجام دهد.

    نبیان بازدید از شهر سربیشه در 65 کیلومتری بیرجند را از دیگر بازدیدهای خود در سفر به خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: در شهر سربیشه زمینی وجود دارد که اگرچه مردم روی آن ساخت و ساز کرده‌اند و سند مالکیت نیز دارند اما در سال 1387 اعلام شده که این زمین‌ها جزو موات است و برای تعیین تکلیف موضوع به آن محل رفته و بازدیدی از آنجا داشتیم تا برای این عده از مردم که دچار مشکلاتی شده اند تصمیم گیری کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این زمینه جلسه‌ای با حضور، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، همکاران اداره ثبت، همکاران اداره منابع طبیعی و مدیران کل استانداری تشکیل دادیم و در آن جلسه، موارد متعددی مطرح و مشکلات اعلام شدند.

    نبیان تصریح کرد: در مورد شهر سربیشه مقرر شد تا شهرداری پلاک به پلاک این موارد را شناسایی و موارد را طی نامه‌ای به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کند. بعد از گزارش اداره کل راه و شهرسازی، همکاران ما بررسی نهایی را انجام می دهند و در صورت لزوم سند مالکیت قطعی برای ساکنان صادر می‌شود.

    به گفته وی، واحدهای مسکونی شهر سربیشه که مشکل سند مالکیت دارند 800 واحد مسکونی است که همه موارد بررسی می شوند و به صورت گزارشی کامل به سازمان ارایه خواهند شد و بر اساس آن گزارش، در صورت ضرورت سند مالکیت قطعی صادر می شود.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: در صدد هستیم مشکلاتی را که در این زمینه برای مردم رخ داده با تلاش مضاعف، حل و فصل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو