مدیران خودروعصر اعتبار

منطقه مورد علاقه سازندگان برای ساخت مسکن

عصر ساختمان- آمارهای رسمی از استقبال بیشتر سازندگان مسکن از یک منطقه شهر تهران برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی نسبت به سایر مناطق پایتخت خبر می دهد.

منطقه مورد علاقه سازندگان برای ساخت مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، تازه ترین یافته های آماری مرکز آمار ایران در خصوص وضعیت صدور پروانه های ساختمانی در شهر تهران طی تابستان امسال نشان می دهد در سه ماهه دوم سال جاری منطقه 4 شهر تهران موفق به جذب بیشترین تعداد سازندگان برای ساخت و سازهای مسکونی شده است. به این معنا که در تابستان امسال، تعداد صدور پروانه های ساختمانی که نشان دهنده تعداد سازندگان متقاضی برای شروع عملیات ساختمانی است در منطقه 4 بیش از سایر مناطق شهر تهران بوده است.
    بر این اساس، در تابستان سال جاری از مجموع 2890 پروانه ساختمانی صادر شده برای احداث واحدهای مسکونی 249 پروانه ساختمانی برای آغاز عملیات ساخت و ساز مسکونی در منطقه 4 شهر تهران صادر شده است. بعد از منطقه 4 پایتخت، منطقه 14 بیشترین میزان صدور پروانه ساختمانی در مقایسه با سایر مناطق شهر تهران را داشته است؛ بر این اساس تابستان امسال 213 پروانه ساختمانی در منطقه 14 شهر تهران صادر شد؛ همچنین در منطقه 15 به عنوان سومین منطقه پرتقاضا از سوی سازندگان برای دریافت پروانه ساختمانی معادل 210 پروانه صادر شد؛ منطقه 5 شهر تهران نیز با 209 پروانه ساختمانی صادر شده، سه ماهه دوم امسال در جایگاه چهارم به لحاظ میزان استقبال سازندگان از ساخت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران قرار گرفت.
    این در حالی است که بیشترین واحدهای ساخته شده در مناطق مختلف شهر تهران تابستان امسال در مجتمع های مسکونی 5 طبقه و بیشتر احداث شده است؛246 پروانه ساختمانی صادر شده از مجموع 249 پروانه صادر شده در منطقه 4 شهر تهران در تابستان امسال برای ساخت ساختمان های مسکونی 5 طبقه وبیشتر بوده است؛ در واقع 2709 پروانه ساختمانی از مجموع 2890 پروانه ساختمانی برای احداث ساختمان های مسکونی 5 طبقه و بیشتر صادر شده شده است.
    هر چند بیشترین تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده برای احداث ساختمان های مسکونی در تابستان امسال در منطقه 4 شهر تهران صادر شده است و همین موضوع این منطقه را به پرتقاضاترین منطقه شهر تهران برای ساخت مسکن از سوی تعداد بیشتری از سازندگان در مقایسه با سایر مناطق شهر تهران تبدیل کرده است اما در سه ماهه دوم امسال بیشترین تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در منطقه 5 شهر تهران تمرکز داشته است.
    منطقه 5 شهر تهران همواره بعنوان پرساخت ترین و پرمعامله ترین منطقه شهر تهران شناخته می شود و در تابستان امسال نیز به لحاظ تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در رتبه اول قرار گرفته است هر چند از نظر تعداد پروانه های ساختمانی پس از مناطق 4،14 و 15 در رتبه چهارم قرار گرفته است؛بر این اساس از مجموع 21047 واحد مسکونی که سه ماهه دوم امسال پروانه ساخت دریافت کرده اند 2622 واحد مسکونی در منطقه 5 برای آغاز عملیات ساخت مجوز دریافت کرده اند؛بعد از منطقه 5 بیشترین تعداد واحد مسکونی که تابستان امسال از شهرداری پایتخت مجوز ساخت دریافت کردند مربوط به منطقه 4 شهر تهران است که همواره بعد از منطقه 5 پرمعامله ترین و پرساخت ترین منطقه شهر تهران در ساخت و سازهای مسکونی به شمار می رود.
    از مجموع 21047 واحد مسکونی پیش بینی شده برای احداث در پروانه های ساختمانی صادر شده طی سه ماهه دوم سال جاری، 1990 واحد مسکونی در منطقه 4 مجوز ساخت دریافت کرده اند؛در رتبه سوم نیز منطقه 2 شهر تهران قرار دارد که 1668 واحد مسکونی در این منطقه نیز برای احداث پروانه ساختمانی دریافت کرده اند؛ این سه منطقه همواره در معاملات خرید و فروش مسکن شهر تهران به لحاظ تعداد معاملات انجام شده در صدر فهرست پرفروش ترین مناطق بازار مسکن شهر تهران قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو