مدیران خودروعصر اعتبار

بسته شدن پرونده مسکن مهر سیستان و بلوچستان تا پایان امسال

عصر ساختمان:مدیرکل راه وشهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با کمک دستگاه های اجرایی مرتبط انتظار می رود پرونده مسکن مهر در استان تا پایان سال جاری بسته شود.

بسته شدن پرونده مسکن مهر سیستان و بلوچستان تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، مسعود مالکی در جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سهمیه کل استان از واحدهای مسکن مهر 23هزار و387 واحد بوده است اظهار کرد: تاکنون 18هزار و703 واحد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

    وی تصریح کرد: تاکنون برای واحدهای بهره برداری شده پنج هزار و 542 میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای از خط اعتباری مسکن مهر با هفت درصد نرخ سود در مرکز استان و چهار درصد سایر شهرها پرداخت شده است.

    مالکی با اشاره به اینکه چهار هزار و684 واحد باقی مانده در سال 94 با بهترین امکانات تحویل مردم داده شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای این واحدها 315 میلیارد ریال بوده است.

    وی افزود: ازشش هزار و308 واحد، سه هزار و533 واحد درشهرهای زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان و هزار و258 واحد در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب است.

    مالکی ادامه داد: سه هزار و777واحد فاقد تسهیلات و برای 19هزار و610 واحد از تسهیلات مسکن مهر استفاده می شود.

    مالکی عنوان کرد: 13هزار و864 واحد فروش اقساطی شده که نسبت به بقیه استان ها آمار خوبی را نشان می دهد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اذعان کرد: تاکنون 576 میلیارد ریال اعتبار در استان بابت خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر پرداخت شده است.

    وی افزود: برای تکمیل تاسیسات زیربنایی مسکن مهر(آب، برق و فاضلاب) 834 میلیارد تومان و برای تکمیل واحداث تاسیسات روبنایی (آموزش، بهداشتی، انتظامی و...)151میلیارد تومان مورد نیاز است.

    مالکی همچنین کل تاسیسات روبنایی که تاکنون ساخته شده را دو باب مسجد، پنج باب مدرسه و80 واحد تجاری درسایت های مسکن مهر دانست و عنوان کرد: سه باب مدرسه، چهار باب مسجد، یک کلانتری و 114 واحد تجاری نیز در دست احداث است.

    باقر کرد، معاون عمرانی استاندار نیز گفت: با تلاش های صورت گرفته از طریق راه وشهرسازی سه میلیارد تومان یارانه به واحدهای مسکن مهر استان تعلق گرفته است.

    وی ادامه داد: به بخشی از این واحدها که چهار هزار و608 واحد است 500 هزار تومان یارانه تعلق گرفته است ومابقی که حدود 700 میلیون تومان است برای تکمیل خدمات زیربنایی وروبنایی در شهرهای بزرگ استان تخصیص پیدا کرده است.

    معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص حاشیه نشینی در شهرها خاطرنشان کرد: به منظور تامین عدالت اجتماعی و با توجه به برنامه ریزی هایی که در استان تنظیم شده 30 درصد پروژه های عمرانی هر شهرستان که دارای حاشیه نشینی است صرف توسعه خدمات زیربنایی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی