مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز مطرح کرد؛

افتتاح ۸۰۰۰ خانه برای خانواده‌های دارای ۲ معلول

عصر ساختمان- مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: ۸۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده دو معلولی افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۸۰۰۰ خانه برای خانواده‌های دارای ۲ معلول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کیومرث سلگی در شورای انجمن خیرین مسکن‌ساز استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز به‌عنوان بخش مردمی بنیاد مسکن  در سطح کشور فعال بوده و در 31 مرکز استان و 120 شهرستان دارای تشکیلات است.

    وی با بیان اینکه  به همت خیرین لرستانی اقدامات شایسته‌ای در بحث مسکن انجام شده است، بیان کرد: خیرین مسکن‌ساز سرمایه اجتماعی بوده که به‌خوبی از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف استفاده نشده است.

    سلگی تصریح کرد: 40 هزار واحد مسکن مهر ویژه محرومان و خانواده‎های دارای دو معلول از سوی انجمن خیرین مسکن‌ساز در حال احداث بوده که عملیات اجرایی 30 هزار واحد از آنها به اتمام رسیده است.

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور ادامه داد: از این تعداد واحد مسکونی ساخته‌شده و در دست احداث میانگین سهم هر استان بین 1200 تا 1300  واحد است.

    وی بر استفاده از ظرفیت لرستانی‌های مقیم مرکز و خارج در کشور برای حل مشکل مسکن خانواده محرومان تأکید کرد و با اشاره به اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور آمادگی فعالیت در بافت‌های فرسوده را دارد، خاطرنشان کرد: باوجود مسائل اجتماعی در این بافت‎ها، خیران بهتر و سهل‎تر می‎توانند با مردم این مناطق ارتباط برقرار کنند.

    سلگی گفت: انجمن خیرین مسکن‌ساز آمادگی دارد در طرح‌های مسکن مهر محرومان وارد شوند؛ با توجه به اینکه بسیاری از ساکنان حاشیه شهرها زنان سرپرست خانوار و یا خانواده‌های بد سرپرست هستند انجمن خیرین مسکن‌ساز 30 درصد نیاز خرید، رهن یا تعمیر مسکن این افراد را تامین می‌کند و مابقی با همکاری استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین شود.

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور عنوان کرد: 14 هزار خانواده دارای 2 معلول با همکاری دستگاه‎های مرتبط و دبیری انجمن خیرین مسکن‌ساز دارای خانه شده‎اند که از این رقم، بیش از 8000 واحد عملیاتی شده و در آستانه افتتاح است.

    مدیرکل بنیاد مسکن لرستان نیز گفت: ساخت  1000 واحد مسکونی در مناطق حاشیه‎ای استان ضروری است.

     مسعود رضایی در شورای خیرین مسکن‌ساز با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز از منابع مالی خود برای انجام کار ارزشمند ساخت مسکن برای محرومین استفاده کردند، افزود: مجتمع‌های خوب و باکیفیتی در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد و الیگودرز احداث و یا در حال احداث بوده که بخشی از آنان به مردم محروم تحویل داده شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن لرستان اضافه کرد: در امر احداث مسکن برای محرومان از سوی انجمن خیرین مسکن‌ساز و برای ادامه این مسیر نیاز است استانداری و تعدادی از ارگان‎های دولتی همکاری و مساعدت لازم را با انجمن داشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: باید جلسه‎ای با لرستانی‎های مقیم مرکز برای حمایت از خیرین مسکن‌ساز، تشکیل و احداث مسکن برای محرومان طرح موضوع و از ظرفیت آنان برای این مهم استفاده شود. امیدواریم از طریق سیستم بانکی منابعی تحت عنوان قرض‌الحسنه برای ودیعه و رهن به‎صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا بخشی از مشکلات آنان برطرف شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن لرستان یادآور شد: همچنین برای ساخت 1000 واحد مسکونی در مناطق حاشیه‎ای نیاز است نامه‎ای با امضای آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد و دکتر خادمی استاندار لرستان برای دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارسال تا بتوانیم ساخت این واحدها را به انجام برسانیمُ؛ بنیاد مسکن برای مقاوم‌سازی و ساخت مسکن روستایی نیز به متقاضیان خود تسهیلات پرداخت می‎کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو