مدیران خودروعصر اعتبار

طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن؛ پایانی بر سوداگری بانک ها

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ مجلس، با بیان اینکه بانک ها به دلال، واسطه گر و سوداگر در حوزه مسکن تبدیل شده اند، گفت: بهترین طرح برای جلوگیری از سوداگری مسکن طرح مالیات بر عایدی سرمایه است.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن؛ پایانی بر سوداگری بانک ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، رحیم زارع  با اشاره به اعلام خبری مبنی بر اینکه 49 درصد منابع بانک ها صرف خرید ملک شده است، گفت: بانک ها از ابتدای تشکیل خود به سمت فعالیت در حوزه املاک رفته اند و رقم 49 درصدی منابع بانک ها در حوزه مسکن نشان می دهد که وضعیت رکود کُشَنده است، وضعیت اشتغال و تولید خوب نیست و توان بازپرداخت تسهیلات توسط تولیدکنندگان وجود ندارد.

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید شده که  بانک ها باید املاک و بنگاه های خود به ویژه بخش املاک خود را واگذار کنند، اما متاسفانه تاکنون این اقدام به خوبی رخ نداده است.

    آمار حرکت منابع بانکی به سمت بازار مسکن نگران کننده است

    وی با بیان اینکه آمار حرکت منابع بانکی به سمت بازار مسکن نگران کننده است و نشان دهنده وضعیت نامناسب فضای کسب و کار است، ادامه داد: در شرایط کنونی اوضاع تولید بازار مسکن خوب نیست و این موضوع بیانگر این است که بانک ها به دلال، واسطه گر و سوداگر در حوزه مسکن تبدیل شده اند.

    طرح مالیات بر عایدی سرمایه تولید کشور را نجات می دهد و اهرمی جدید جهت مدیریت منابع در اختیار دولت قرار می دهد.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهترین طرح برای جلوگیری از سوداگری مسکن به ویژه بانک ها طرح مالیات بر عایدی سرمایه است، اظهار داشت: می توان استثناهایی برای برخی افراد در نظر گرفت و برای کسانی که برای وثایق آنها اجراییه صادر می شود مهلتی دو ساله تعیین و سپس از آنها مالیات دریافت کرد.

    فعالیت های سوداگری، رانت و غیرمولد در کشور سود بالایی دارد

    وی افزود: در حال حاضر دو بازار مهم در کشور یعنی بازار خودرو و بازار مسکن، شرایط لازم برای پرداخت مالیات عایدی سرمایه را دارند.

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت های سوداگری، رانت و فعالیت های غیرمولد در کشور سود بالایی دارد، تصریح کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه تولید کشور را نجات می دهد و اهرمی جدید جهت مدیریت منابع در اختیار دولت قرار می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار