مدیران خودروعصر اعتبار

صدور شناسنامه ایمنی برای ۳۲۰۰ ساختمان بالای هشت طبقه

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از صدور شناسنامه برای ۳۲۰۰ ساختمان با بیش از هشت طبقه خبر داد.

صدور شناسنامه ایمنی برای ۳۲۰۰ ساختمان بالای هشت طبقه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی صبح امروز (یکشنبه‌) ‌در مراسم رونمایی از دستورالعمل ارتقا، ایمنی در کلیه ساختمان‌ها، با بیان این که از حادثه تلخ پلاسکو عبرت گرفتیم و این حادثه ما را به سمتی برد تا با همکاری متخصصان خدمات شهری، شهرسازی و آتشنشانی نسبت به تدوین آیین‌نامه‌ ارتقای ایمنی کلیه ساختمان‌ها اقدام کنیم، گفت‌: 270 ساختمان شبیه پلاسکو شناسایی کردیم و دستورالعمل ایمنی برای آنها نوشتیم و در چند ساختمان عملیات مرمت، بهسازی و ارتقاء، ایمنی در مقابل حریق را انجام دادیم مانند ساختمان‌های آلومینیوم و ساختمان‌هایی که در دهه چهل و ... ساخته شده بودند، اما از ایمنی کافی برخوردار نبودند.

    وی با اشاره به این که 3200 ساختمانی که بیش از هشت طبقه داشتند، شناسایی و برای آنها شناسنامه صادر شد، اظهار کرد: برای ساختمان‌های بالای شش طبقه الزام نقشه عملیات آتشنشانی ایجاد کردیم، چرا که در زمانی که پلاسکو رخ داد ، نقشه مشخصی نداشت تا بتوانند از طریق نقشه‌های آن به جنگ حریق بروند. بر این اساس نقشه عملیات آتش نشانی برای ساختمان‌های بالای شش طبقه الزامی شده است.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که یک شبکه مانیتورینگ طراحی کرده‌ایم که ساختمان‌های بلند مرتبه به سازمان آتش نشانی متصل می‌شوند تا از همان ابتدای شروع حادثه خدمات به آنها ارائه شود، در این رابطه خاطر نشان کرد: سه هزار کارشناس سازمان نظام مهندسی و 123 نفر در دفاتر خدمات الکترونیک مورد آموزش تخصصی قرار گرفتند تا مباحث کنترل نقشه از نظر الزامات حریق را چک کنند.

    گلپایگانی در ادامه  افزود: کمیته‌ ایمنی مناطق تشکیل شده است که در راستای ارتقاء، ایمنی ساختمان‌ها در صورت لزوم با دستور قضایی آیین‌نامه‌ ایمنی را اجرایی کنند.

    وی با اشاره به این که برای ساختمان‌های کمتر از پنج طبقه قبلا آیین‌نامه‌ای در خصوص مباحث ایمنی نداشتیم ، اما در حال‌ حاضر آیین‌نامه‌ مفصلی در شش جلد که منتج از مقررات ملی ساختمان است احصاء شده است، در این باره توضیح داد: از چند روز دیگر با عملیاتی شدن قسمت آی تی این دستورالعمل‌ها باید به صورت اجرایی در دستور کار مناطق قرار گیرند.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران همچنین در بخش پایانی با اشاره به این که حادثه تلخ پلاسکو را به فرصتی تبدیل کردیم تا بتوانیم نسبت به تهیه طرح و ارتقای ساختمان‌های بلند مرتبه اقدام کنیم، بیان‌ کرد: امیدوار هستیم که طبق زمان بندی ساخت ساختمان "پلاسکو نو" به سرانجام برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو