مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس صنعت ساختمان:

سیاست‌های پولی صحیح باعث رونق صنعت ساختمان می شود

عصر ساختمان- یک کارشناس حوزه مسکن با تاکید بر اینکه ثبات بازار مسکن مانع از بروز رکود در این بازار می شود، گفت: هیجانات بازار باعث رشد و رونق کوتاه مدت می شود و در دراز مدت رکودی عمیق بر بازار حاکم می کند .

سیاست‌های پولی صحیح باعث رونق صنعت ساختمان می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی حمزه‌ای نژاد با اشاره به اینکه فعالیت بخش ساختمانی یکی از اصلی ترین چرخ دنده های اقتصادی در داخل و خارج است گفت : بیش از 400 شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم با صنعت ساختمان در ارتباط است و از نظر ایجاد شغل ، اثر بخشی بسیار خوبی دارد.

    وی با بیان این‌که وقتی بخش ساختمان در جریان است و فعالیت خوبی در آن صورت می گیرد رونق ویژه ای در کل اقتصاد کشور به وجود می آید افزود: بخش ساختمان حتی در مقایسه با سایر فعالیت های صنعتی از جمله خودرو هم پیشتاز است و اثر بخشی بسیار مطلوبی در رونق اقتصادی و اشتغال دارد .

    حمزه ای نژاد گفت : باید با برنامه ریزی مطلوب و با سیاست های صحیح پولی در اقتصاد و تزریق به موقع سرمایه می توان بازار را به گونه ای تنظیم کرد که ثبات و رونق در بازار همزمان به وجود بیاید .

    وی با تاکید بر استفاده از مصالح مناسب و با کیفیت در ساختمان گفت : باید به سمتی حرکت کنیم که فرسایش در ساختمان به حداقل برسد تا سرمایه های ملی از بین نرود، چراکه یک بنا می بایست حداقل 70 تا 80 سال عمر مفید داشته باشد .

    وی افزود : بایک برنامه ریزی مناسب می توانیم روند تولید ساختمان را از یک سو و رونق بازار و ثبات در آن را از دیگر سو به شکلی پیش ببریم که همه فعالان در این عرصه به هیچ وجه متضرر نشود .

    این کارشناس صنعت ساختمان ضمن ارزیابی بازار مسکن در کوتاه مدت گفت : پیش بینی من این است که تا پایان سال به دلیل حفظ سیاست های ضد تورمی دولت اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نخواهد داد و به نظر می رسد که از سه ماهه دوم سال آینده جرقه های امیدی در بازار مشاهده شود و امیدواریم که این بار با تدبیرهای اندیشیده شده رونق جریانی و نه جریانهای هیجانی را شاهد باشیم.

    وی ابراز امیدواری کرد که با کاهش نرخ سود ، بخشی از سرمایه ها از بانکها خارج شود و با هدایت صحیح به سمت تولید صنعتی برود که در این صورت بخش مسکن هم از این اتفاق بهره خواهد برد.

    حمزه ای نژاد گفت : بخش قابل توجهی از کارخانجات صنعتی کشور محصولات مرتبط با حوزه ساختمان تولید می کنند و در حال حاضر به دلیل رکود حاکم بر بازار با درصد پایین تر از ظرفیت تولید فعالیت می کنند.

    وی همچنین با اشاره به فرهنگ سازی و همگامی آن با سیاست های پولی دولت گفت : مصرف کنندگان تابع سیاست های دولت هستند و شرایط حاکم بر بازار به تقاضای مصرف کنندگان سمت و سو می دهد. بنابر این با سیاست های درست می توان هیجانات کاذب را کنترل کرد و به تولید رونق بخشید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو