مدیران خودروعصر اعتبار

معماری خلق یک اثر هنری است

اجرای معماری غنی به سبک اصفهان

عصر ساختمان:معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه معماری قبل از اینکه تکنیک باشد، هنر است، گفت: معماری خلق یک اثر هنری است اما متاسفانه حق الزحمه معماران به خصوص در اصفهان نزدیک به نقشه سیم‌‌کشی ساختمان است.

معماری خلق یک اثر هنری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایمنا، سید جمال الدین صمصام شریعت در همایش روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار اظهار کرد: معماران فعالیت های گسترده ای را در شهر اجرا می کنند اما در تقویم کشور روز معمار ثبت نشده است.
    وی با اشاره به اینکه معماری قبل از اینکه تکنیک باشد هنر است، افزود: معماری خلق یک اثر هنری است اما متاسفانه حق الزحمه معماران به خصوص در اصفهان نزدیک به نقشه سیم‌‌کشی ساختمان است.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان عنوان کرد: در سال گذشته 6 میلیون مترمربع پروانه ساختمانی صادر شد که نسبت به سال 93 رشد بیش از 15درصدی داشته است.
    صمصام شریعت اضافه کرد: روان سازی و ضوابط تشویقی افزایش متراژ صدور پروانه نشان می دهد که باید در مسائل طراحی و معماری کلانشهر اصفهان توجه ویژه ای داشته باشیم و طرح هایی که فاقد هویت اقلیمی و فرهنگی با شهر است، اجرا نشود همچنین امیدواریم بیشتر از گذشته شاهد اجرای معماری غنی با سبک معماری اصفهان در شهر باشیم.
    وی گفت: زیباسازی سیمای شهر با جدیت در شهرداری اصفهان دنبال می شود که تاکنون یک بهبود نسبی در نماهای شهری اتفاق افتاده است.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در کشور به زمین و مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه می شود، ادامه داد: طی 10 سال اخیر ارزش ملک حدود 15 برابر شده و با توجه به نرخ سود آوری، گرایش به سمت مجتمع سازی و کوچک سازی در 5 ساله اخیر بیشتر شده است.
    صمصام شریعت خاطر نشان کرد: واحدهای آپارتمان ها به دلیل گران بودن خالی مانده است و برای گروه های کم در آمد شهری مسکن اجتماعی در نظر گرفته شده است.
    وی با اشاره به اینکه مسکن مهر در حاشیه شهرها ساخته شده است، اذعان کرد: خوشبختانه رویکرد شهرسازی به سمت مسکن اجتماعی رفته که تفاوتش با مسکن مهر گرایش به سمت احداث در بافت فرسوده شهر است.
    وی بیان کرد: طبق آمار قیمت زمین در بافت فرسوده نسبت به سایر نقاط شهر اصفهان حدود 34 درصد ارزانتر است و شهر توسعه بی رویه پیدا نمی کند.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اذعان کرد: احداث مسکن اجتماعی در همت آباد به عنوان یک الگو در مساحت 2 هکتار در دست اجراست و اکنون در مراحله پایانی قرار دارد.
    صمصام شریعت افزود: به صورت میانگین 23 هزار واحد مسکونی در شهر ساخته می شود که بیشترین آمار ساخت واحدهای مسکونی در سال 89 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو