مدیران خودروعصر اعتبار

۳ میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شدند

عصر ساختمان- در حال حاضر، نزدیک به سه میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شده‌اند.

۳ میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عصر روز 26 دی در شورای عالی استان‌ها که به ریاست مرتضی الویری رییس این شورا و جمعی از مسوولان استانی به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای عالی استان‌ها تشکیل شده بود، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که بخش عمده فعالیت‌های خود را در زمینه های مختلف در روستاها متمرکز کرده است و این موضوع آنقدر برای بنیاد اهمیت دارد که در اساسنامه خود بر مشارکت مردم تاکید فراوان شده است.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: طرح‌های هادی طرح‌هایی هستند که توسعه روستاها را طی 10 سال مشخص و نحوه ساخت و ساز و امکانات زیربنایی را در روستا تعیین می کنند.

    وی ادامه داد: هم اینک از 39 هزار و 465 روستای بالای 20 خانوار در ایران، 37 هزار و 222 روستا (معادل 94 درصد روستاهای کشور) طرح هادی دارند والبته برای برخی مناطق روستایی کم جمعیت نظیر محدوده‌های جمعیتی اطراف پادگان‌های نظامی، هنوز طرح هادی تهیه نشده است.

    تابش افزود : تاکنون روند اجرای طرح هادی و اصلاح و بهسازی معابر در 17 هزار و 770 روستای بالای 20 خانوار به اجرا گذاشته شده و بقیه به دلیل کمبود منابع اعتباری هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته است.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد در سالهای اخیر طرح افزایش پایداری و مقاوم سازی ابنیه را در یک میلیون و 660 هزار مسکن روستایی انجام داده است.

    به گفته وی از 5 میلیون و 200 هزار روستای موجود در کشور بالغ بر 2 میلیون روستا تاکنون از برنامه های بهسازی مسکن بهره مند شده اند و بالغ بر 14 هزار و 500 میلیارد تومان برای این طرح از منابع عمومی و اختصاصی بانک ها با نرخ کارمزد بسیار کم، تسهیلات پرداخت شده است.

    تابش تاکید کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سراسر کشور را تضمین می کند.

    تابش افزود: برنامه سند دار کردن املاک و واحد های مسکونی در روستاها، انگیزه روستاییان را برای بازگشت به موطن اصلی خود و کمک به توسعه روستا افزایش داده است.

    به گفته وی تاکنون بالغ بر 3 میلیون و 230 هزار واحد مسکونی در روستاها سنددار شده‌اند.

    وی همچنین به برنامه بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 700 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله توسط این نهاد در سراسر کشور بازسازی شده است.

    تابش ادامه داد: امسال برای نوسازی و بهسازی واحدهای آسیب دیده در مناطق زلزله زده بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نیمی از آن کمک بلاعوض بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار