مدیران خودروعصر اعتبار

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر چه معایبی دارد؟

عصر ساختمان- استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه انرژی خورشیدی و بادی در سال‌های اخیر روند روبه رشدی داشته است که نباید اثرات زیست محیطی آن نادیده گرفته شود.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر چه معایبی دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان،  محدودیت منابع انرژی فسیلی در کنار تقاضای روز افزون برای استفاده از انرژی همواره در سطح بین الملل مطرح بوده و کشور‌های پیشرفته جهان به دنبال راه‌های مختلف برای جایگزین کردن انرژی‌ها فسیلی هستند.

    در کنار کمبود منابع انرژی‌های فسیلی، گرم شدن کره زمین، ریزش باران‌های اسیدی و آلودگی محیط زیست از عواملی است که جوامع مختلف را وادار می‌کند تا به دنبال جایگزینی به جای نفت در تامین انرژی مورد نیاز خود باشند.

    یکی از انرژی‌هایی که در سال‌های اخیر به سرعت در حال گسترش در کشور‌های مختلف است انرژی‌های پاک است که به دلیل تولید کمترین آلودگی مورد استفاده جوامع مختلف قرار گرفته است.

    با این حال انرژی‌های پاک در کنار مزایای بسیار، با معایبی نیز همراه اند که از جمله آن می‌توان به از بین بردن پرندگان بسیار توسط توربین‌های بادی یا به خطر انداختن زیستگاه حیوانات بومی با استفاده از پانل‌های خورشیدی در کویر اشاره کرد.

    همچنین برخی کارشناسان معتقدند که مستقر کردن ملزومات ابتدایی برای انرژی‌های بادی و خورشیدی می‌تواند برای محیط زیست مشکلاتی ایجاد کند.

    در این میان پانل‌های خورشیدی برای ساخته شدن، نیاز بالایی به فلزات و پلاستیک دارند و از طرفی در ساخت توربین‌های بادی به مقدار زیادی بتن نیاز است که هرکدام باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

    یکی دیگر از مشکلاتی که احتمال دارد به دلیل افزایش استفاده از انرژی‌های پاک در چند دهه آینده برای محیط زیست ایجاد شود دفع پانل‌های خورشیدی است، چون این زباله‌های به راحتی قابلیت بازیافت ندارند.

    با وجود مشکلاتی که ممکن است با استفاده از انرژی‌های پاک ایجاد شود، اما در برابر آلایندگی انرژی‌های فسیلی بسیار ناچیز است از این رو کشور‌های پیشرفته ترجیح می‌دهند استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را با ظرفیت بالایی دنبال کنند.

    این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از کشور‌های جهان از چند سال اخیر به مزایای استفاده از انرژی‌های پاک پی برده اند که در این میان کشور چین فراتر از اهداف تولید انرژی از باد و خورشید رسیده است.

    لازم به ذکر است که بزرگترین تاسیسات خورشیدی شناور جهان در جنوب چین ساخته شده و در حال حاضر دو سوم سلول‌های خورشیدی جهان در این کشور تولید می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار