مدیران خودروعصر اعتبار

شورای شهر تهران تصویب کرد؛

حضور فعال سمن‌ها در برنامه ریزی شهری

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی برنامه سوم توسعه شهرداری تهران ماده‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن شهرداری موظف است از ظرفیت سمن‌ها برای برنامه ریزی شهری استفاده کند.

حضور فعال سمن‌ها در برنامه ریزی شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مفاد دیگری از برنامه سوم توسعه شهرداری تهران در پنجمین روز کاری شورا در جلسه فوق‌العاده روی میز بررسی قرار گرفت و اعضای شورای شهر در بررسی ماده 72 برنامه‌ که بر اساس آن شهرداری موظف است به منظور بهره مندی از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد فعال شهری در حوزه‌های تصمیم سازی ، برنامه ریزی، اجرا و دیده بانی نسبت به ساز و کار شفاف جهت تعامل دو سویه مدیریت شهری و نهادهای مردمی اقدام کند را بررسی کردند.

    در تبصره این ماده آمده است که شورا باید نسبت به ارزیابی عملکرد و رتبه بندی سازمان‌های مردم نهاد اقدام کند که این تبصره مورد انتقاد اعضای شورای شهر قرار گرفت و حسن رسولی در این باره گفت: ارزیابی سمن‌ها جزو وظایف شهرداری نیست و مغایر وظیفه‌ ذاتی شهرداری است و همچنین توقعاتی را از سوی سمن‌ها برای شهرداری ورشکسته ایجاد می‌کند. در حالی که هر سازمانی که مجوز تشکیل سمن ها را می‌دهد مسئول رتبه بندی آنها هم هست.

    علی اعطا نیز گفت: متولی سمن‌ها مرکز امور اجتماعی وزارت کشور است و درست نیست که مجددا ارزیابی و رتبه بندی در شهرداری ایجاد شود.

     با رأی اکثریت آراء این تبصره حذف شد و محسن هاشمی به شوخی خطاب به نظری که رئیس ستاد توان افزایی سازمانهای مردم نهاد است گفت: از وظایف نظری کم کردیم .

    نظری نیز با تریبون خاموش گفت: دوستان مخالف رانت، از روی لجاجت این تبصره را حذف کردند و جای سوال است که چرا این تبصره حذف شد.

    امینی نیز در واکنش به این سخنان نظری گفت: این چه حر فی است که شما می‌زنید. شما نظرتان یک چیز است و اعضای شورا یک چیز دیگر و نباید این گونه سخنان تفرقه انگیز بزنید.

    کل ماده 72 با حذف تبصره آن به تصویب رسید و بر این اساس شهرداری موظف است از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در برنامه ریزی‌های شهری استفاده کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار