مدیران خودروعصر اعتبار

تلاش متقاضیان برای خرید خانه‌های کوچک؛

سود سازندگان در ساخت مساکن با متراژ بالا

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متقاضیان مسکن اغلب به دنبال خرید خانه های کوچک هستند، حال سازندگان برای کسب سود بیشتر به دنبال ساخت مسکن با متراژ بالاتر هستند.

سود سازندگان در ساخت مساکن با متراژ بالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل ازخانه ملت ،  سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود بیش از دو میلیون خانه خالی در کشور و ضرورت شناسایی و ساماندهی این املاک، گفت: خانه های خالی را می توان در کل به دو بخش تقسیم کرد، نخست خانه هایی است که به عنوان خانه های دوم افراد و خانواده ها استفاده می شود و افراد در فصولی از سال از این مساکن که اغلب در شهرستان های دیگر است، استفاده می کنند.
    بنگاه مسکن

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال فردی در تهران زندگی کرده و برای سفر خانه ای را در شمال کشور خریداری می کند و در بسیاری از فصول این خانه ها خالی است.

    بخشی از خانه های خالی مشتری و متقاضی ندارند

    یک دسته از خانه های خالی آن مساکنی است که ساخته شده، اما آن خانه متناسب با نیاز و درخواست جامعه هدف نیست و به همین خاطر این مساکن خالی باقی مانده است، چون مشتری و متقاضی ندارد

    وی گفت: یک دسته از خانه های خالی آن مساکنی است که ساخته شده، اما آن خانه متناسب با نیاز و درخواست جامعه هدف نیست و به همین خاطر این مساکن خالی باقی مانده است، چون مشتری و متقاضی ندارد.

    سازندگان مسکن اطلاعات دقیقی از سطح اجتماعی متقاضیان نداشته باشند

    شهریاری ادامه داد: متقاضیان بازار مسکن از طبقات اجتماعی مختلف تشکیل شده اند، حال سازندگان مسکن اطلاعات دقیقی از متقاضیان نداشته باشند و بر اساس ذهنیت و برنامه ریزی خود خانه ها را می سازند، حال مسکن ساخته شده اگر با تقاضا مطابقت نداشته باشد، مسلما عرضه و تقاضا دچار تلاطم می شود.

    تلاش متقاضیان برای خرید خانه‌های کوچک؛ سازندگان به دنبال ساخت مساکن بزرگ برای سود بیشتر

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز بر اساس آمارها، متقاضیان مسکن اغلب به دنبال خرید خانه های کوچک هستند، حال سازندگان برای کسب سود بیشتر به دنبال ساخت مسکن با متراژ بالاتر هستند، بنابراین ارتباط میان عرضه و تقاضا و تعادل بخشیدن این حوزه یک حلقه مفقوده ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید اطلاعات جامع و کاملی از متقاضیان بازار مسکن را جمع آوری کرده و سپس با سیاست گذاری، بازار تولید و عرضه را به سمت تأمین تقاضا سوق دهد، این مسئله موجب می شود که حجم خانه های خالی بسیار کاهش یابد./

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار