مدیران خودروعصر اعتبار

مقاوم‌سازی مسکن، راه مقابله با سوانح

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از راه‌های مقابله با سوانح، ساخت مسکن مقاوم است.

مقاوم‌سازی مسکن، راه مقابله با سوانح
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «سجاد صنعتی‌منفرد» در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ناظران نظام فنی روستایی به عنوان بازوان توانمند این بنیاد، با ترویج اصول فنی ساختمان‌سازی و رشد آگاهی عمومی‌، فرهنگ مقاوم ‎ سازی خانه‌های روستایی را ترویج می‌کنند.

    این مسئول با بیان این‌که، نظام فنی روستایی در سال 1382 با هدف نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی تشکیل شد، ادامه داد: توجه به لزوم ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، ضرورت تشکیل یک نظام کنترلی در ساخت و سازهای روستایی برای دستیابی به مسکن روستایی مقاوم و نیز اهمیت مسکن روستایی در رشد و توسعه پایدار کشور را، دو چندان کرد.

    وی افزود: هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط‌زیست و سکونتگاه‌های روستایی براساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، به کارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی‌مستعد در فن ساختمان‌سازی روستایی، بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظرین با آموزش علمی‌و عملی مستمر آنان از اهداف اصلی تشکیل نظام فنی روستایی است.

    صنعتی‌منفرد از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی خبر داد و گفت: درهم‌اکنون 11 دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است و از راه‌های مقابله با سوانح، ساخت مسکن مقاوم است که بنیاد مسکن استان با ترویج مقاوم‌سازی و افزایش آگاهی روستائیان برای بالا بردن کیفیت و اهمیت مکان ساخت بناها توانسته گام‌های موثری در راستای ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها بردارد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یادآور شد: جمع‌آوری پرونده‌های متقاضیان برای پرداخت تسهیلات بانکی، دقت در طراحی نقشه‌ها، نظارت مستمر بر ساخت و سازها، ارائه راه‌های سهولت در اجرا، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، رعایت حریم و معابر و تشویق جهت استفاده از مصالح مرغوب در ساخت و سازها، از وظایف مهم اعضای نظام فنی روستایی است.

    وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ساخت و سازهایی که از طریق دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در روستاها انجام می‌شود طبق سازوکارهای تعریف شده، تحت نظارت نظام فنی روستایی انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو