مدیران خودروعصر اعتبار

اصفهان تا ۲۰۲۵ خالی از سکنه می‌شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با ادامه روند موجود، پیش بینی شده است که اصفهان تا سال ۲۰۲۵ از سکنه خالی خواهد شد.

اصفهان تا ۲۰۲۵ خالی از سکنه می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید «ناصر موسوی» ظهر امروز(پنج شنبه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان در یک دوره‌ای از نظر صنعت و اشتغال نمونه بوده، این گزارش‌ها مانع از دفاع از حقوق استان در مجلس می‌شود.

    وی با بیان این‌که از 12 هزار و پانصد نفر شاغل در شهرک صنعتی فلاورجان در سال 1390 تنها 4 هزار و پانصد نفر مشغول به کار هستند، ادامه داد: در حال رکود نباید فشار سازمان مالیاتی، بانک‌ها، تامین اجتماعی و گمرک بر  صنعت گر اضافه  شود. ترخیص نکردن، باعث ایجاد مشکلات و تعطیلی کارخانه‌ها می‌شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در زمان فشار و تحریم‌ها باید بوروکراسی اداری کمتر شود، افزود: کشورهای عراق و افغانستان در قبال صادرات کشور، ریال پرداخت می‌کنند و اما صادرکننده باید دلار به سامانه نیما واریز کند. با این شرایط چین با وجود فاصله بیشتر، بازار عراق و افغانستان را تسخیر کرده است.

    لارگانی با اشاره به این‌که باید عملاً از صنعت‌گر دفاع کنیم، تصریح کرد: صنعت‌گر به علت دلسوزی در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌تواند سرمایه خود را با سود بیشتر به دیگر کشورها ببرد.

    وی با بیان این‌که در رابطه با ارز بیش از 30 بخش‌نامه ابلاغ شده است، ادامه داد: تعیین روزانه قیمت ارز، معضلاتی را برای صنعت‌گر ایجاد می‌کند. در واقع در جنگ اقتصادی تمام عیار، نباید فشار در کشور زیاد شود، بلکه باید زمینه صادرات فراهم شود. در واقع صادرات، اشتغال و اقتصاد را رونق می‌بخشد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که زمینه صادرات در استان اصفهان فراهم شده است، ادامه داد: بحث اشتغال و آب در سر لوحه برنامه‌های استاندار است. هم‌چنین از همکاران  مجلس انتظار فریاد دسته جمعی برای  دفاع از اصفهان داشتم. در واقع اصفهان استان استراتژیک کشور و تأمین‌کننده بودجه 11 استان در کشور است.

    لارگانی با بیان این‌که با ادامه روند طبق پیش‌بینی تا سال 2025، اصفهان خالی از سکنه می‌شود، تصریح کرد: در این صورت، اگر آب نباشد، صنعت هم نیست. از وزیر درخواست دفاع از بحث آب استان اصفهان و حمایت از صنعت دارم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی